سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/ شرکت هپکوی اراک:

طرح ساخت قالبهای انتقال آب به دریاچه ارومیه اراک را آغاز کرد

مدیر پروژه ساخت قالبهای فلزی(segment) شرکت هپکوی اراک گفت: پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه باعنوان "کانی سیب" در کشور مطرح شده که براساس این طرح، به منظور احیا و حفظ چرخه حیات ( اکوسیستم) آن ، آب از منطقه " کانی سیب" به دریاچه ارومیه انتقال می یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، قدیمیان افزود : براساس قرارداد هپکو با پیمانکار اصلی این پروژه( شرکت پتروعمران مهد سازه) طراحی و ساخت هشت رینگ ازقالبهای فلزی انتقال آب ( segment) شامل 48 قالب درمدت شش ماه انجام می شود.
وی گفت : با استقرار دانش فنی ساخت این قالبها در هپکو، میزان اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم صنعت استان نیز رشد چشمگیری پیدا خواهد کرد.

قدیمیان افزود: شرکت هپکوی اراک با بومی کردن دانش فنی و ساخت این قالبها در کشور، ضمن کمک به چرخه اقتصاد و صنعت ، سالانه از خروج مقادیر قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری می کند.

فناوری ساخت وتولید قالبهای فلزی، بتنی موسوم به سگمنت (segment)برای نخستین بار در کشور در شرکت هپکوی اراک بومی سازی شده است.

پیش از این نیز شرکت هپکوی اراک ساخت قالبهای حفر تونل مترو تبریز را نیز در دست اجرا داشت و تعدادی از این قالبها را نیز به پیمانکار مربوطه تحویل داده است.

شرکت هپکوی اراک در سال 1351در زمینی به وسعت 90 هکتاربا هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354 با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند به طور رسمی شروع به فعالیت کرد./س
 
برچسب ها: ساخت ، قالب ، انتقال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.