سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"آيزاك راسل" مدرس جشنواره بين‌المللي راديو:

سوژه‌ی انتخابی یک گزارشگر باید از دل و دغدغه‌ی مردم باشد

"آيزاك راسل" مدیر پخش برنامه های ورزشی ولز معتقد است که گزارشگر باید سوژه‌ای را مطرح کند که خواسته مردم باشد و در نهایت به سود مخاطب تمام شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از كميته اطلاع رساني و تبليغات جشنواره راديو، در آستانه برگزاري سيزدهمين جشنواره بين المللي راديو و پنجمين اجلاس جهاني صدا پنل هاي آموزشي اين گردهمايي آغاز شده است.

 کارگاه گزارشگری اجتماعی جهت بهبود کیفی کار گزارشگران با حضور راسل ایساک مدیر پخش برنامه های ورزشی ولز و دکتر محمد حسین صوفی معاون صدا و جمعي از برنامه سازان و گزارشگران راديويي برگزار کرد.

در ابتدای این گردهمایی آموزشی راسل كه مدیر پخش برنامه های ورزشی در كشور ولز است توضیحات خود را درباره بحث گزارشگری اجتماعی اینگونه بیان کرد: وقتی از گزارشگری سخن به میان آورده می شود، می تواند همه ی شاخصه ها را در زیر مجموعه ی خود قرار دهد در واقع آن چیزی که وجود دارد این است که یک گزارشگر اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به عنوان یک ویراستار و سردبیر عمل می کند. 

مدیر پخش برنامه های ورزشی ولز در بخش دیگری از سخنانش به شرکتی اشاره می کند که معیار و روش خاصی را برای جذب و استخدام نیرو به کار می گیرد .

وی در این باره می گوید: این موسسه یا نهاد اگر این روش را یک در روستا و یک شهر کوچک به اجرا در آورد باعث بیکاری تعداد زیادی از نیروها می شود. اما اگر در شهرهای بزرگ چنین اتفاقی رخ دهد این تعداد نیرو اندک دیده می شود و معضل بیکاری را به همراه نمی آورد .بنابراین برای شناسایی یک مشکل اجتماعی باید اولویت های جغرافیایی را نیز مدنظر قرار داد.
راسل در ادامه رو به مخاطبانش کرد و گفت: اگر می خواهید به مردم نزدیک شوید باید به مسائل و دغدغه های آنان آگاهی و توجه کامل داشته باشید به عبارت دیگر یک گزارشگر اجتماعی باید به سراغ سوژه هایی رود که خواسته مردم بوده و در نهایت به سود مخاطب تمام شود.
 
او همچنین به بحث محیط زیست و بازیافت زباله نیز اشاره کرد و درباره آن گفت: من 15 سال پیش به صورت داوطلبانه در یک کار و پژوهش محیط زیستی شرکت کردم باید گفت که معمولا زباله ها را در کنار درب می گذارند تا ماموران شهرداری آنها به محل دفع زباله ها انتقال می دهد از آنجا که محل های دفع عامل ایجاد آلودگی هستند برای آگاهی بیشتر در این باره با مردم آن ساکنین به گفتگو پرداختیم و علت را جویا شدیم همه ی دغدغه ی آنان این بود که برای کاهش این آلودگی باید زباله ها را تفکیک کرد از این رو برای انتقال پیام مردم ابتدا با مسئولان محله و سپس با سیاستگذاران کشور ارتباط برقرار کردیم که آنها نیز با برگزاری مناظره های مختلف تصمیم به حل آن گرفتند.
 
مدیر پخش برنامه های ورزشی ولز در پایان با بیان اینکه هم اکنون در کشورمان تمامی زباله ها با رنگ های مختلف از دیگر تفکیک شده اند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد یادآور شد: برای تهیه یک گزارش اجتماعی مناسب،  باید به ترتیب با مخاطب؛ کارشناسان، سازمان هایی که داوطلبانه کارهایی را انجام می دهند،  مسئولان محلی و در نهایت سیاستمداران ارتباط برقرار کرد.  
 
 
انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.