سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیدهای امیدبخش برای بازنشستگان؛

امکان بهره‌برداری بازنشستگان از خانه‌های امید

بازنشستگی در ظاهر یک کلمه است اما وقتی به عمق معنای آن توجه شود معنای وسیع و گسترده‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بازنشستگی در کشورهای مختلف از جمله ایران از سن خاصی شروع و تا سن مشخصی با پایان می‌رسد که گاه به این دوره دوره طلایی هم گفته می‌شود.

دوره‌ای که فرد بعد از چند سال کار و فعالیت گسترده زمانی را برای استراحت و به دور از هر گونه استرس می‌گذراند. البته، جایی بس عجیب است چراکه این دوره در کشورهای توسعه یافته برای فرد بازنشسته بهترین دوره به حساب می‌آید چراکه از نظر معیشیتی و تامین زندگی هیچ نگرانی و استرسی ندارد اما در ایران این مسئله کمرنگ‌تر است چراکه فرد بازنشسته مجبور است به کار دوم بپردازد چراکه هزینه زندگی و آینده فرزندان هزینه بازنشستگی را نمی‌دهد و در این دوره کمتر به استراحت می‌پردازند.

عطاریان، مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور خبر داد که امکان بهره‌برداری بازنشستگان تامین اجتماعی از خانه‌های امید بازنشستگان کشوری فراهم شده است.

وی ادامه داد: این خانه به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) امکان استفاده را برای بازنشستگان فراهم می‌کند.

عطاریان گفت: ایجاد خانه‌های امید با رویکرد جدید ضمن افزایش نشاط و شادابی و پویایی، شرایط اشتغال‌زایی بازنشستگان را نیز فراهم خواهد نمود.

وی گفت: امسال در راستای ارتقاء سطح خدمات فرهنگی و اجتماعی برای بازنشستگان در 20شهر کشور خانه امید با رویکرد جدید برای جمعیتی بیش از 350 هزار بازنشسته راه اندازی می‌شود.

گزارش از : سحر آرام
انتهای‌پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.