سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

برگزاری جشنواره ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی: با هماهنگی فدراسیون فدراسيون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور جشنواره را در سطح ملی برگزار می کنیم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز؛ اسبقیان در مراسم اختتامیه بیست و یکمین سال متوالی ، جشنواره ورزشی عشایر آذربایجانشرقی افزود : هدف از برگزاری این جشنواره در این سطح و با این نظم و انظباط و شکوه خاص خود ایجاد شور و نشاط و شادابی در بین عشایر غیور منطقه است.

اسبقیان گفت : عشایر بنا به فرمایش مقام معظم رهبری وفاداترین افراد به نظام جمهوری اسلامی بوده و دخایز انقلابند.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی تصریح کرد : جشنواره فرهنگی و ورزشی عشایر آذربایجانشرقی جلوه ای خاص از توجه نظام و دولت به ورزش روستایی و عشایری و ایجاد شور و نشاط است.

وی افزود : رويكرى فعاليتهاي نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت توجه ویژه به ورزش روستایی و عشایر است چون رشد و توسعه ورزش و استعدادهای بالقوه در نزد روستاییان و عشایر عامل مهم و انکارناپذیر در تعالی ورزش استان و رسیدن به عنوان سه استان برتر در عرصه کشور است.

وی بیان داشت : استعدادهای ناب و خوبی با پتانسیل های بالا در روستاهها و عشایر موجود است و ومیتوان با اعتبار اندک مجموعه های ورزشی روباز برای روستاییان و عشایر استان احداث کرد.

وی افزود: پيرويت از راه امام، روحيه حق طلبي، شجاعت، ساده زيستي، حمايت از ولایت از خصوصیات ویژه عشایر غیور ایران است.

بیست و یکمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر استان، روز جمعه 19 اردیبهشت ماه سال جاری در روستای صومعه بخش آبش احمد شهرستان کلیبر با حضور بیش از 50 هزار علاقمند با نظم و شور و شعف خاصی برگزار شد .

این جشنوار همزمان با آغاز کوچ بهاره عشایر برای بیست و یکمین سال متوالی با همکاری ارگانها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی برگزار شد.

در این جشنواره برنامه های مختلفی از جمله مسابقات اسب سواری، طناب کشی و دو و میدانی برای عشایر شهرستان برگزار و در حاشیه آن انواع محصولات و صنایع دستی عشایر به نمایش گذاشته شد.

در این جشنواره جعفری رییس فدراسيون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور به همراه دبیر و نائب رییس بانوان سرکار خانم بهرامی ، سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان استان ، سیدمحمدحسن آل هاشم مدیرکل امورعشایر استان ، فرماندار شهرستان کلیبر و مهدی فتحی پور نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

این جشنواره با نظارت و حمایت استانداری آذربایجان‌شرقی و همکاری اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی ، فدراسیون ورزش‌های بازیهای سنتی و بومی و محلی کشور، فرمانداری شهرستان کلیبر، سازمان منطقه آزاد صنعتی و تجاری ارس ، صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و هیئت ورزش های سنتی و بومی و محلی و سوارکاری استان و سایر دستگاه‌های اجرایی در برگزاری مطلوب این جشنواره فرهنگی و ورزشی برگزار گردید.

در این جشنواره بزرگ در بخش طناب کشی جوانان شرفه قهرمان شدند و شهدای آبش احمد و دلاوران در جایگاههای دوم و سوم قرار گرفتند.

در بخش دوومیدانی وجید حسین زاده قهرمان شد و تیمور شیری و پیمان نقیبی دوم و سوم شدند.

در بخش سوارکاری این رقابتها که در 5 کورس آقایان و یک کورس بانوان برگزار شد در کورس اول محمد چاخرلو داود عبد الهی و ایرج محمدی اول تا سوم شدند.

در کورس دوم افشین غفاریان ، احد جغدی و غفار قرارچولو اول تا سوم شدند.

در کورس سوم محمد اسکندی ، جعفر عبادی از بختیار صالحی ، در کورس چهارم توحید سلیمانی ، وحید مرادی و شکار نجف زاده و در کورس پنجم شجاع رهبری ، سیروس قره چورلو و اصغر روحی اول تا سوم شدند.

در کورس بانوان نیز مه لقا خانی قهرمان شد و لیلا غفاری و لیلا میرزاده دوم و سوم شدند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.