سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام برمایی:

"صبحی دیگر" کارشناسان را سر ذوق می آورد/ با مخاطبان ارتباط نزدیکی برقرار کردم

کارشناس دینی برنامه «صبحی دیگر» گفت: یک برنامه خوب نیازمند یک ساختار، اجرا وحتی یک دکور خوب است که همه این ها تاثیرگذار است تا یک کارشناس بتواند دغدغه های علمی و اجتماعی خودش را خوب بیان کند و بتواند ارتباط نزدیکی با مخاطبان برقرار کند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما،حجت الاسلام محمد برمایی کارشناس بخش دین و روان برنامه «صبحی دیگر»، با اشاره به ساختار و قالب برنامه آن را بسیار جذاب برشمرد و گفت: همان طوری که از نام این برنامه پیداست، هرروز، یک صبح جدیدی را آغاز می کند، اصولا زمان خوب برای برنامه های صبحگاهی ساعت 6 تا 7 و یا ساعت 9:30 تا 11:30 است و ساعت پخش این برنامه بسیار مناسب است.

وی افزود:برمامه «صبحی دیگر» از لحاظ ساختاری خیلی برای من جالب است، مخصوصا تعامل دو مجری برنامه آقای کرمی و آقای نیکزاد برای من جالب و مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام برمایی، با بیان اینکه جزو مخاطبان برنامه «صبحی دیگر» بوده است گفت: از گذشته این برنامه را می دیدم، حتی از زمانی که در برنامه صبحگاهی شبکه سه بودم، این برنامه را دنبال می کردم و خیلی ازقالب و ساختار برنامه خوشم می آمد.

وی در رابطه با حضورش در برنامه «صبحی دیگر» بیان داشت: برنامه های مختلفی در سیمای جمهوری اسلامی ایران در سال به من پیشنهاد شده، اما خیلی اتفاقی در یک جلسه که نیما کرمی هم حضور داشت، با او صحبت کردم و در مورد علاقه ی خودم برای حضور در این برنامه گفتم و فکر می کنم آقای موسوی تهیه کننده برنامه هم لطف کردند و موضوعی را به من پیشنهاد دادند ومن نیز موضوعاتی را برای برنامه پیشنهاد دادم و دغدغه های خودم را از جمله موضوع زوج های جوان به ویژه زوج هایی که عمر زندگی مشترکشان زیر پنج سال است، بیان کردم.

حجت الاسلام برمایی، ایجاد مهارت در زوج های جوان و برقراری ارتباط نزدیک با مخاطبان را از جمله اهداف خود در این برنامه برشمرد و اظهار داشت: از زمانی که وارد این برنامه شده ام بیشتر دنبال این هستم که یک ارتباط نزدیک ‌تری در حوزه ی کارشناسی با مخاطبان داشته باشم و در آن زمان محدودی که دارم بتوانم نکات کلیدی و کاربردی که آنها انتظار دارند و سوالات جدی و مهمی که در زندگی آنان هست را فعلا از من دریافت کنند و حتی یک جاهایی هم بتوانم برای زوج جوانی که مخاطب برنامه هستند دغدغه ایجاد کنم و باید کم کم وارد مهارت ها هم بشویم، یک سری مهارت ها را جدای ازسوالات جدی مخاطبان باید برایشان دغدغه ایجاد کنیم تا آنها آن مهارت ها را هم کسب کنند.

کارشناس بخش دین و روان با بیان اینکه این برنامه ها،کارشناس ها و فضای کارشناسی را هدایت می کنند، افزود: بخش های مختلف این برنامه، برخلاف دیگر برنامه ها که معمولا کارشناسی فضایش فقط به رتبه واعتبار برنامه بستگی دارد؛ اتفاقا خود برنامه هدایتگر کارشناسان است وتهیه کننده و تیمی که در این برنامه کار می کنند در مورد موضوعات فکر می کنند، کارشناس ها خیلی دقیق هستند و در یک زمان و روز خاصی می آیند و موضوعات از صفر تا صد و تا جزئی ترین مسائل مطرح می شود و این نکته بسیار خوبی است.

حجت الاسلام برمایی تلفیق این برنامه را با فضاهای دیگر خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: یک برنامه صبحگاهی وقتی بخواهد خیلی دقیق جلو برود، معمولا از حوصله مخاطب خارج است، «صبحی دیگر» خودش را با فضاهای دیگر خوب تلفیق کرده بود و این از نکات مثبت این برنامه می تواند باشد.

وی افزود: بارها شنیده ایم که می گویند مخاطب صاحب سخن را بر سر ذوق می آورد. یک برنامه خوب نیازمند یک ساختار ، اجرای وحتی یک دکور خوب است که همه این ها تاثیرگذار است تا یک کارشناس بتواند دغدغه های علمی و اجتماعی خودش را خوب بیان کند. «صبحی دیگر» این خصوصیات را دارد و من چون تجربه برنامه های دیگر را داشته ام، این را خیلی زیاد در برنامه «صبحی دیگر» تجربه کرده ام.

این کارشناس دینی، برقراری ارتباط موثر با مخاطبان این برنامه را جزو بازخوردهای مثبت برنامه «صبحی دیگر» برشمرد و گفت: در اوایل حضور من، در میان کارشناسانی که در این برنامه حضور دارند و جزو بهترین ها هستند، من بعنوان یک طلبه و یک روحانی بجز یک برنامه که آقای مرادی در این برنامه حضورداشتند، اولین طلبه ای بودم که به این برنامه می آمد و این دغدغه را داشتم که مردم چقدر با فضای روانشناسی دینی ارتباط برقرار می کنند، آن هم از نگاه یک طلبه و خیلی هم سعی کردم این مباحث برای مخاطب واقع بینانه، کاربردی و خیلی ملموس و روان باشد. تا اینجا که از پیامک ها و ایمیل ها و از بازخوردهایی که از کارشناس های دیگر گرفته شده، الحمداله برنامه خوب بوده است.

حجت الاسلام برمایی با اظهار به اینکه برنامه ای در تلویزیون سراغ ندارم که اینقدر مستقیم در مورد زوج ها صحبت کرده باشد، گفت: زوج های جوان دغدغه یکسال گذشته ام بوده است و حتی خود این مبحث، مبحث جدیدی است که ما در رابطه ی صرفا زوج ها صحبت نمی کنیم و دقیقا در مورد زوج هایی که عمرزندگی مشترکشان زیر پنج سال بوده صحبت می کنیم، از نامزدی تا عقد و تا پنج سال اول زندگیشان و اصلا ساختار کلی این موضوع، موضوع جدیدی است با یک ماهیت علمی جدید که البته با رویکرد دینی این کار انجام می شود وبا توجه به اینکه خط قرمز ها را می شناسم و دغدغه های مخاطب به من انتقال داده ش ده، فکر می کنم که باید این کار را انجام دهیم

گفتنی است:برنامه «صبحی دیگر» با اجرای نیما کرمی و علی نیکزاد هر روز ساعت 9:15 از شبکه آموزش سیما پخش می شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: کارشناس ، دینی ، علمی ، برنامه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.