سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

آغاز چهارمین جشنواره بهار نارنج در رامسر

چهارمین جشنواره بهار نارنج با حضور شماری از مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی در کاخ موزه رامسر آغاز شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری ، دبیر چهارمین جشنواره بهار نارنج و رییس کاخ موزه رامسر گفت: این جشنواره فرصت هایی را برای جذب گردشگران و معرفی آیین و فرهنگ استان به وجود می آورد و از سوی دیگر موجب افزایش آگاهی مردم از خواص دارویی بهارنارنج می شود.

ˈمهرداد افتخاریˈ اجرای برنامه های هنری و برپایی نمایشگاه صنایع دستی را از برنامه های جنبی این جشنواره اعلام کرد و افزود: بیش از پنج هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی در ساعت اولیه از برنامه های این جشنواره دیدن کردند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره برای چهارمین سال در شهرستان رامسر برگزار می شود و در کنار جشنواره بهار نارنج، بیش از 80 غرفه مختلف محصولات بهار نارنج و صنایع دستی منطقه را ارائه می کنند.

بگفته افتخاری فرآورده های همچون مربا، ترشی، شربت و عرق از شکوفه های بهار نارنج برای بیماری های قلبی و عروقی، عصبی، تقویت معده، اشتها آوری، مفید است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی موزه های بنیاد مستضعفان نیز در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین بار در مازندران این جشنواره در موزه کاخ رامسر برگزار شد و به تبع آن در دیگر شهرهای استان نیز این حرکت زیبا شکل گرفت.

ˈ محمدرضا جواهریˈ اظهار داشت: ارتقای کمی و کیفی این جشنواره مورد توجه است تا بتوانیم با شعر و موسیقی و حتی کارهای پژوهشی، هنری و فرهنگی و مسابقات بیشتر به ارزش بهارنارنج بپردازیم.

چهارمین جشنواره بهار نارنج به مدت 2 روز در کاخ موزه رامسر برگزار می شود./ش

برچسب ها: آغاز ، بهار ، رامسر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.