سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خروس و روباه بار ديگر در تلويزيون

انيميشن "خروس و روبا ه " به تهيه‌كنندگي مركز پويا نمايي صبا و به كارگرداني ميترا عبدي توليد و هم اكنون در جدول پخش شبكه پويا قرار گرفته است.

به گزارش  حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، ميترا عبدي به مناسبت پخش اين انيميشن از شبكه پوياگفت: مجموعه‌ "خروس و روباه "مجموعه‌ايي‌ست كه با استفاده از بار نمايشي مجموعه‌ عظيم ادبيات كلاسيك ايران شكل گرفته است. در ساخت اين مجموعه تلاش شده است كه گرافيك كار تا آنجايي كه مقدور است براي مخاطب ايراني قابل فهم و جذاب باشد به اين صورت كه علاوه بر الهام از مينياتور ايراني در در طراحي فضا و زمينه‌ها از ملودي‌ها و سازهاي اكوستيك محلي نيز در موسيقي متن استفاده شده است.

اين مجموعه علاوه بر جنبه‌ سرگرم‌كنندگي براي مخاطب سعي شده به‌طور غير مستقيم نكات اخلاقي و تربيتي نيز براي مخاطب پخش شود .

 فصل دوم اين پويانمايي در 26 قسمت، 15 دقيقه‌اي مراحل توليد خود را مي گذراند.

روباه كه از گرسنگي خوابش نبرده با سايه‌اش در گير است و راجع به پيشنهاد همكاري سايه براي شكار پرنده‌ايي مردد است. اما شكم گرسنه او را راحت نمي‌گذارد. در نهايت رضايت مي‌دهد و به همراه سايه‌اش راهي روستا مي‌شود. در نزديكي روستا گاري تعمييركار دوره‌گرد را مي‌بيند. با وسوسه‌ي سايه به داخل گاري مي‌رود و پرنده كوچك يك ساعت ديواري را بر مي‌دارد و روز بعد با كمك آن عروسك و نمايشي كه پشت پرچين اجرا مي‌كند موفق مي‌شود دم‌طلا،‌ خروس خانه را به سمت خود بكشاند و سپس به‌دام بيندازد. شنگول كه شاهد ماجراست از ترس زبانش بند مي‌آيد و مدتي طول مي‌كشد تا اهالي خانه از اتفاقي كه براي دم‌طلا پيش آمده مطلع شوند. ابري با سرعت خودش را به خانه‌ي روباه مي‌رساند. روباه كه غافل گير شده، نمي‌داند چگونه از دست ابري رها شود. دم‌طلا فرصت را مناسب مي‌بيند و روباه را راهنمايي مي‌كند كه تغيير لباس و چهره بدهد و به عنوان يك سرخ پوست به سراغ ابري برود و به او بگويد كه دم‌طلا را نديده است. روباه هم عيناٌ تمام گفته‌هاي دم‌طلا را عملي مي‌كند و ابري كه ابتدا باور كرده اما با شنيدن اسم دم‌طلا متوجه كلكي كه خورده مي‌شود و روباه را از آنجا فراري مي‌دهد و دم‌طلا را نجات مي‌دهد.

مجموعه انيميشن "خروس وروباه "هر روز  ساعت 19:35 از شبكه پويا پخش مي‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: انیمیشن ، نمایی ، پویای ، خرس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.