سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"شالازیون" در اغلب موارد بدون علامت است

عارضه چشمی شالازیون در اغلب موارد در مراحل ابتدایی بدون علامت است و با گذشت زمان، تورم تدریجی و بدون التهاب لبه پلک‌ها بر فرد مبتلا عارض می‌شود.

امیرعلی شایسته متخصص بیماری‌های چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شالازیون یک توده ساچمه مانند بدون درد در لبه فوقانی یا تحتانی پلک چشم است که از ویژگی‌های مهم آن می‌توان به تورم و نداشتن التهاب غده اطراف لبه پلک‌ها اشاره کرد. 

وی با بیان اینکه شالازیون به نوعی تورم غیرعفونی و استریل غدد چربی پلک است، افزود: در نتیجه تورم غدد چربی پلک، توده‌ای ساچمه مانند درلبه پلک ایجاد می‌شود که این توده به مروز زمان بزرگ‌تر و حتی عفونی شده و با قرمزی و درد همراه است. 

شایسته تأکید کرد: البته عارضه چشمی شالازیون در اغلب موارد در مراحل ابتدایی بدون علامت است و با گذشت زمان، تورم تدریجی و بدون التهاب لبه پلک‌ها برفرد عارض می‌شود.
 
وی یادآور شد: عدم وجود درد، تورم تدریجی و فقدان علائم التهابی می‌تواند به تشخیص و تفکیک بیماری شالازیون از سایر بیماریهای مشابه کمک زیادی کند. 

شایسته خاطر نشان کرد: درحالت طبیعی شالازیون پس از چند روز کوچک می‌شود، درعین حال برطرف شدن کامل آن ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد.



انتهای پیام/
برچسب ها: شالازیون ، غددچربی ، پلک ، تورم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.