سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدرالحسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"برد- برد" بار دیگر در همکاری‌های بین ایران و روسیه

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: روسیه موقعیت ویژه ایران و تاثیرات بسزای آن را در آینده منطقه و نظام بین‌المللی به خوبی درک کرده بنابراین مایل است تا به عنوان یک فرصت از نزدیکی به کشورمان بهره لازم را ببرد.

"سیدرضا صدرالحسینی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به درخواست روسیه از ایران برای پشت سر گذاشتن تحریم‌ها و همکاری‌‌های بیشتر، گفت: با توجه به روابط دیرینه و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران با روسیه و اقداماتی که اخیرا آمریکا با حمایت همراهان غربی خود در منطقه و اوکراین که حیاط خلوت روسیه محسوب می‌گردد برخی تحلیل‌گران سیاسی را بر این  اعتقاد وا داشت که اقدامات آمریکا به نزدیکی ایران و روسیه منجر خواهد شد.

وی ادامه داد:  روسیه موقعیت ویژه ایران و تاثیرات بسزای آن را در آینده منطقه و نظام بین‌المللی  به خوبی درک کرده  بنابراین مایل است تا به عنوان یک فرصت از نزدیکی به کشورمان  بهره لازم را ببرد.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: نباید فراموش کرد که نزدیکی این دو کشور درشرایط کنونی می‌تواند هم جمهوری اسلامی ایران را به اهداف خود نزدیک سازد هم روسیه را به جهت خلاصی از وضعیت به وجود آمده کمک کند بنابراین درخواست روسیه با نگاهی کاملا واقع‌گرایانه همراه بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نزدیکی این دو کشور باید به گونه‌ای باشد که هر دو به نحوی از منافع بین‌المللی بهره برند و این نزدیکی که می‌تواند برای کشور ایران و روسیه برد- برد محسوب گردد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.