سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش

تشکیل کمیته دستگاه ها در کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کریم

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد من به کمیسیون توسعه عمومی قرآن کریم این است که در کنار کمیته‌های تشکیل شده کمیته دستگاه‌ها را نیز ایجاد نمایید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در اولین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم که در سال 93  برگزار شد گفت: با توجه به سوابقی که گزارش شد به نظر می رسد این اهداف هشت گانه را مصوب تلقی کنیم و به دنبال بررسی نباشیم تا بتوانیم از فرصتهای بیشتری بهره مند شویم ، اکنون زمان عملیاتی کردن این اهداف است.

وی در ادامه افزود: من درکنار این کمیته‌هایی که تشکیل شده کمیته دیگری به نام کمیته دستگاه‌ها را پیشنهاد می‌کنم.

ما با دعوت از دستگاه های اصلی‌تر که در آموزش عمومی قرآن موثر هستند و با تعیین مسئولیت هر کدام از آنها و درنهایت ارزیابیشان می‌توانیم گامی را در این عرصه برداریم ،بنابر این در همین جلسه بهتر است شناسایی دستگاه‌هایی که موثرند را اجرا نماییم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به این مطلب که بهتر است اهداف را دربین دوره ها و پایه‌های مختلف آموزش و پرورش تقسیم نماییم خاطر نشان کرد: متناسب با تقسیم این اهداف بین پایه‌ها و دوره های تحصیلی آماده سازی محتوا و برنامه‌ها گام بعدی است.

فانی ادامه داد: دو قسمت در آموزش و پرورش می‌توانیم در نظر بگیریم یکی آموزش و پرورش رسمی و بخش دیگر آموزش غیر رسمی در قالب فعالیتهای فوق برنامه است ، مقام معظم رهبری درسالهای اخیرنکات مهمی را در مورد آموزش قرآن کریم بیان کردند که مامی بایست نکات را پیگیری نماییم.
همچنین مقام معظم رهبری در دیداری که با بنده چند ماه پیش داشتند چنین مطرح کردند که دانش‌آموزان در سنین بالاتر بایست در صحبتهای خود از آیات قرآنی استفاده نمایند که البته بنده مطلع هستم در معاونت پرورشی این کار شروع شده است.

وی با اشاره به این که باید یک توسعه ارضی داشته باشیم خاطر نشان کرد: آموزش قرآن را متناسب با مخاطبانمان در مدارس عادی ،‌ استثنایی و سمپاد بررسی کنیم و در این دوره می‌بایست با برنامه‌های عملیاتی کار را پیش ببریم.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: بحث مدرس آموزشی قرآن موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه شود.

منابع انسانی در آموزش و پرورش می‌بایستد در قالب آموزشهای ضمن خدمت افراد را آماده کنند.

فانی افزود: دانشگاه فرهنگیان نکته بعدی است که باید در قالب افزایش تسلط معلمین ابتدایی به آموزش قرآن تلاش نماید. بنابر این می‌باست در محتوای درسی دانشگاه فرهنگیان این مهم دنبال شود تا معلمینی که از این به بعد وارد آموزش و پرورش می شوند در کنار درس  تخصصی خود به آموزش قرآن هم مسلط باشند.

انتهای پیام/


برچسب ها: عمومی ، قرآن ، کمیته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.