سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

بیش از دو هزار نفر ، امسال در حرم مطهر رضوی معتکف می شوند

معاون اماکن متبرکه و امور زایران آستان قدس رضوی از اعتکاف بیش از دو هزار و پانصد نفر ، همزمان با ایام البیض و در مسجد گوهرشاد حرم امام هشتم علیه السلام خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمود ممتاز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معتکفان همزمان با اذان مغرب 22 اردی بهشت پذیرش می شوند ، افزود : گروه سنی 20 تا 35 سال بیش ترین شرکت کنندگان در این مراسمند که 45 درصد جمعیت معتکفان در سال جاری است .

وی علت کاهش تعداد شرکت کنندگان در آیین اعتکاف حرم رضوی را در مقایسه با پارسال ، مرمت و بهسازی بخشی از مسجد گوهرشاد اعلام کرد و گفت : در مراسم اعتکاف امسال دو هزار و 551 نفر در مسجد گوهرشاد حرم رضوی معتکف می شوند .

معاون اماکن متبرکه و امور زایران آستان قدس رضوی گفت : امسال 96 هزار و 306 نفر با پیامک و از طریق پایگاه اطلاع رسانیww.aqr.ir برای اعتکاف در مسجدگوهرشاد نام نویسی کردند.

ممتاز با بیان این که از تعداد ثبت نام کنندگان در آیین معنوی اعتکاف ، 33 درصد برادر و 67 درصد خواهرند ؛ افزود : در مجموع 46 درصد از برادران و 54 درصد از خواهران برای حضور در مراسم اعتکاف در حرم امام رضا علیه السلام پذیرفته شده اند .

معاون اماکن متبرکه و امور زایران آستان قدس رضوی ملیت 93 درصد از معتکفان در حرم رضوی را در سال جاری ، ایرانی اعلام کرد و گفت : هفت درصد از شرکت کنندگان در این آیین معنوی ، غیر ایرانی و بیش تر ملیت آمریکایی ، عراقی ، افغانی ، کانادایی دارند .

یادآوری می شود اعتکاف امسال در مسجد گوهرشاد حرم رضوی از 23 اردی بهشت برابر با 13 رجب آغاز و تا سه روز ادامه دارد .

انتهای پیام//س

برچسب ها: اعتکاف ، حرم ، مطهر ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.