سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

تربیت اسلامی فرزندان مهمترین اقدام برای داشتن خانواده اسلامی است

امام جمعه بجنورد گفت: تربیت توحیدی و اعتقادی فرزندان ، موجب رشد فرهنگ اسلامی در جامعه می شود .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی- سیاسی نماز جمعه گفت: تشکیل خانواده براساس موازین اسلامی همراه با شادی های بدون گناه موجب رشد فرهنگ و فضایل اخلاقی در جامعه است .

وی با بیان اینکه توجه به تشکیل خانواده براساس دستورات الهی ، زمینه ساز تربیت فرزندان صالح خواهد شد ، افزود: تربیت توحیدی و اعتقادی ، موجب رشد فرهنگ اسلامی در جامعه می شود .

خطیب جمعه بجنورد، با تبریک سالروز ولادت حضرت جوادالائمه (ع) و در پیش بودن سیزدهم رجب / میلاد امیرالمومنین (ع) ایشان را الگویی تمام عیار در تمام ابعاد زندگی عنوان کرد و گفت: ایام اعتکاف فرصتی مناسب برای خداجویان به ویژه جوانان است تا با دور شدن از تعلقات دنیوی به عبادت بپردازند .

وی با اشاره به مشکلات ازدواج در جامعه، برگزاری مراسم های پرهزینه و گناه آلود را یکی از نواقص موجود در این زمینه دانست که با سبک زندگی اسلامی سنخیتی ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی چشم و هم چشمی در برگزاری مراسم های جشن، دعوت از گروه های موسیقی با ارقام چندین میلیونی و دیگر ریخت و پاش های رایج در شماری از مراسم های جشن را تیشه زدن به ریشه اعتقاد توصیف کرد و افزود: باید در سالی که به نام فرهنگ و اقتصاد مزین شده، از برگزاری جشن های گناه آلود اجتناب کنیم.

وی تصریح کرد: دین داری تنها مختص به نماز و روزه نیست بلکه لازم است در همه ارکان زندگی از جمله برگزاری مراسم های جشن و شادمانی نیز، الگوهای اسلامی را رعایت کنیم.

خطیب جمعه بجنورد ، ضمن تبریک هفته هلال احمر به امدادگران و داوطلبان این نهاد، از زحمات شبانه روزی آنها قدردانی کرد و افزود: امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر با فداکاری و ایثار به صورت شبانه روزی در حوادث به کمک حادثه دیدگان می شتابند و این خدمت رسانی خود نمونه روشنی از ایثارگری به شمار می رود/ش.

برچسب ها: تربیت ، فرزند ، اسلام ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.