سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

واکسیناسیون اقدامی برای جلوگیری را بروز و شیوع بیماریها است

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: واکسیناسیون اقدام بسیار مهم و ارزشمندی برای جلوگیری از بسیاری بیماریها با کمترین هزینه است.

دکترˈحسن خیرخواهˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: اجرای برنامه واکسیناسیون همگانی نقش مهمی در کاهش چشمگیر شیوع بسیاری بیماریها در بین شیرخواران، کودکان و حتی بزرگسالان دارد، بطوریکه اکنون شیوع بیماریهای خطیری چون دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک و فلج اطفال با واکسیناسیون همگانی با موفقیت کنترل و به حداقل میزان خود رسیده و یا بیماری آبله که با واکسیناسیون همگانی و پیگیری اکنون ریشه کن شده است.

وی با اشاره به نامگذاری هفته واکسیناسیون از سوی سازمان بهداشت جهانی گفت: هفته دوم و سوم اردیبهشت ماه از سوی این سازمان با شعار ˈآیا واکسیناسیون شما به روز است؟ˈ نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه هرفرد از بدو تولد تا شش سالگی هفده دز(واحد) واکسیناسیون دریافت می کند، افزود: مجموعه واکسن ها مانند هپاتیت و اوریون به صورت منظم دربیمارستانی که نوزادان متولد می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون شبکه بهداشت شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: کودکان درشش سالگی پیش از ورود به دبستان واکسیناسیون یادآوررا دریافت می کنند و هر ده سال این چرخه تکرار می شود.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون بیان کرد: خوشبختانه بسیاری از بیماریها مانند فلج اطفال در کشور ریشه کن شده و اخیرا طرح واکسیناسیون افراد زیرپنج سال در سطح شهرستان بطور کامل انجام شده است.

دکترخیرخواه اظهارکرد: پوشش واکسیناسیون شبکه بهداشت درخصوص نوبت سوم واکسن هپاتیت، واکسیناسیون ثلاث واکسیناسیون پلیو نوبت سوم درشهرستان دماوند بیش از صد درصد است.

معاون شبکه بهداشت شهرستان دماوند با اشاره به واکسیناسیون هاری در سطح شهرستان گفت: موارد حیوان گزیدگی مانند سگ، شغال و..... که به شبکه بهداشت مراجعه می کنند بصورت شبانه روزی آنکال درسطح شبکه بهداشت شست و شوی کامل می شود.

وی افزود: موارد مشکوک با تزریق واکسن هاری پیش از 10 روز واکسیناسیون انجام می گیرد که مبتلا به هاری نشوند.

دکتر خیرخواه گفت: فردی که به سبب گازگرفتگی دچار بیماری هاری شود و واکسیناسیون بموقع انجام نشود، احتمال فوت بسیار زیاد است.

معاون شبکه بهداشت با بیان اهمیت واکسن کزاز بیان کرد: زخم کثیف یا هر آلودگی که سبب آسیبی به پوست بدن فرد بیمار شود به محض ورود بیمار به بیمارستان واکسن کزاز در مراکز بهداشتی درمانی به آنان تزریق می شود.

وی با اشاره به همکاری مناسب مراکز بیمارستانی و مردم شهرستان افزود: خوشبختانه جامعه هدف به موقع به خانه های بهداشت برای واکسیناسیون مراجعه می کنند و همکاران مرکز بهداشت با پیگیری پرونده های بهداشتی آنان درصورت عدم مراجعه واکسیناسیون را در منزل بیماران انجام می دهند.

این مقام مسوول گفت: پرونده های بهداشتی کامل است و تمامی خدمات نیز به صورت رایگان انجام می شود./ش


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.