سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست نظری شاعر سه گانه "اقلیت"،"آنها"، "گریه های امپراطور "و "ضد" بیان شد

جهان، جهان تغییرهای آگاهانه یا ناآگاهانه است

جهان به گفته فاضل نظری که محمد علی بهمنی وی را تاثیر پذیرفته ازصاحب تبریزی می‌داند،جهان تغبیر آگاهانه و ناآگاهانه است.

به گزارش خبرنگار  ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری نشست فاضل نظری شاعر سه گانه "اقلیت"، "آنها "،"گریه های امپراطور" و "ضد" که  امروز در غرفه نمایشگاهی انتشارات سوره مهر در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد،  فاضل نظری با اشاره به اینکه غزل همیشه زنده بوده نفس می کشد و  در شکل متعالی خود در زندگی مردم حضور داشته گفت: وقتی که شهرفارسی همیشه با شکوه بوده یعنی غزل هرگز نمرده است .
 
به گفته نظری ،افزونی و کاستی‌های زیادی در دوره‌های مختلف گذشته وجود داشته ، امروز هم هست و حالا غزل باتوجه به آنکه این روزها شعر با اقبال عمومی بیشتری مواجه شده است توجه بیشتری را به خود اختصاص داده است. 
 
وی ادامه داد: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که بیش از گذشته به شعر توجه کرده است من هم مثل همه‌ی مردم روزهای خوب و بارانی دارم ."گریه های امپراطور" هم که روزی با استقبال عمومی مردم مواجه شده بود،  امروز حال و هوای مشترک بیشتری با آنان که امروز مخاطبش هستند، دارم. هوای گریه‌های امپراطور خیلی عاشقانه است .
 
نظری در ادامه در پاسخ به این سوال که غم نهفته در اشعار شما از چه جنسی است افزود: بین یاس و غم فاصله است و باید این فاصله را شناخت و به آن توجه کرد ما یک غم داریم و آن نشانه جدایی انسان از فردوس برین است شعر قالب هنری بوده  که بیشتر با لحظات تنهایی و تنهایی آدم‌ها تناسب دارد. قطعا بخشی از غم می‌تواند شیرین باشد شاعر مجموعه "ضد" درباره اینکه از چه شاعری تاثیر پذیرفته گفت: جهان، جهان تاثیر و تاثر های آگاهانه و نا آگاهانه است این که تصمیم بگیریم از کسی تاثیر بپذیریم درست نیست.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آینده شعر امروز را چگونه پیش بینی می‌کند گفت: پیش بینی آینده شعر امروز کار دشواری است ، زیرا پیش بینی انسان امروز دشوار است . بنابر این من هیچ آینده بینی مشخصی را تصور نمی‌کنم ولی امیدوارم مسیر رو به رشدی را که شعر امروز و مخصوصا غزل جوان داشته دست خوش افراط و تفریط ها نشود.
 
وی خاطر نشان کرد: امروز غزل در ساعتی از  اعتدال قرار گرفته و امید است که از ویژگی های ذاتی غزل بتوان به اقتدار اشاره کرد و دوباره به دامن کشاکش‌ها نیافتد، امروز  آثار خلق شده شکل معتدلی به خود گرفته است .

انتهای پیام/
برچسب ها: فاضل نظری ، نشست ، مجموعه ، غزل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.