سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نویسنده قصه‌های "تا به تا"رصدخانه را به رسانه ملی می آورد

"محمد کاظم اخوان" نویسنده قصه‌های "تا به تا" شخصیت زی ز‌ی گولو، در آینده نزدیک "رصد خانه" را برای رسانه ملی به نگارش درآورده و آماده نمایش می نماید.

"محمد کاظم اخوان" نویسنده قصه های "تابه تا"در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: حرکتی که این روزها در حوزه هنری برای  رمان نوجوان انجام شد به نظر من حرکت بسیار مثبتی در جای خود بوده و برای اولین بار یک  انرژی و حرکتی در نویسندگان به وجود آورده بود.
 
وی تاکید کرد: اگر این حرکت سمت و سوی خوبی پیدا کند و اثر بخشی خود را از دست ندهد و به فراموشی سپرده نشود مسکوت گذاشته نشودو به هر جهت تداوم پیدا کند ،این امید در دل نویسندگان از بین نمی ‌رود.

به گفته اخوان به هر حال حرکت نمایشگاهی این روزها حرکت بسیار مثبتی بود، ولی دو کتاب دیگری که آماده چاپ داشتم را نمی دانم به هر جهت با این تغییرات و تحولات که پیش آمده چه سرنوشتی پیدا می کند.
 
اخوان اعلام کرد:هم اکنون دو کتاب به نام‌های "کلاس مخفی"و "سپید سر گردان" را برای انتشار در دست دارد به گفته ی اخوان که در سال‌های گذشته قصه‌های "تا به تا" را به قلم او از رسانه ملی تماشا کردیم، در آینده نزدیک اثری با عنوان "رصد خانه" به قلم همین نویسنده به رسانه ملی می‌رود  تا ما را لحظاتی هر چند کوتاه سرگرم کنند و با فضای علمی، تخیلی و داستانی خود آشنا کند.


 
اخوان در مورد نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: در مورد نمایشگاه هم به هر حال این هفته مشخص است که طبق همین شور و شوقی که برای خرید کتاب دیده می شود و نهایتا این تعامل‌های فرهنگی که در دل نمایشگاه به بهانه کتاب پیش می آید، فارغ از اینکه چه تعداد کتاب داریم و تیتراژ کتاب در چه حدی است و مسائل و مشکلاتی که در این باره است ، چه مسائلی  فارغ از همه این ها و صرف نظر از همه این ها به نظرم خیلی حرکت خوب و مثبتی است .
 
به گفته نویسنده قصه‌های تا به تا به نظر می‌آید که نمایشگاه بین‌المللی کتاب، خصوصا در جامعه ای که به هر حال  صرف مطالعه و تیراژ خیلی پایین کتاب یکی از معضلات بسیار تاسف واری به وجود آورد می تواند با تداوم خود در هر محلی من جمله با موزه کتاب یا باغ کتاب یا باغی که همیشه برای کتاب بماند و تعامل ها در آن باشد  مردم را  به کتاب و کتاب خوانی بکشاند.
 
وی تاکید کرد: مهم ترین حرکتی که می تواند به رشد سرانه مطالعه در مملکت کمک کند تداوم برگزاری نمایشگاه های کتاب است و همین موضوع باعث می شود که به هر جهت تیتراژ کتاب بالا برود و این وضعیت در عرصه کتاب خوانی و نشر کتاب وجود دارد سر و سامانی پیدا کند. 
 
گفتنی است : اثر "رصد خانه" را مرکز پویا نمایی صبا تولید می کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.