سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دودستگی مشاوران اوباما درباره دادن موشک‌های ضد هوايی به مخالفان مسلح در سوريه

مشاوران " باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا درباره دادن موشک های ضد هواپیما به مخالفان مسلح در سوریه دچار دو دستگی شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، مشاوران رئیس جمهور آمریکا درباره دادن موشکهای ضد هواپیما به مخالفان مسلح در سوریه دچار دو دستگی شده‌اند.

شبکه تلویزیونی الجزیره با اعلام این مطلب افزود :‌ احمد الجربا رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوری گفت ملت سوریه به یک دولت مدنی دموکراتیکی که به اقلیتها در آن احترام گذاشته شود چشم دوخته است.

جربا از آمریکا خواست به ائتلاف « سلاحهای برتر» بدهد.

"ناصر الحسینی" خبرنگار شبکه الجزیره در واشنگتن در گزارشی گفت : واشنگتن درها را به روی رئیس ائتلاف ملی سوری مخالف باز کرد. جربا می کوشد به سلاحهای پیشرفته آمریکایی دست یابد تا جلوی سقوط بشکه های منفجره را که نظام سوریه از آن در جنگش علیه مخالفان مسلح سوری استفاده می کند بگیرد.

جربا در کنگره و وزارت خارجه آمریکا تماسهای گسترده ای انجام داد و نتیجه آن نیز دیدارهایش با مشاوران باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بود.

جربا گفت به واشنگتن آمده و خواستار سلاحهای برتر است و به آمریکایی ها قول داد از این سلاحها به خوبی استفاده شود.

جربا گفت:« ما از آمریکا در خصوص موضوع پرواز هواپیماها و بشکه هایی که ما را نگران کرده و زندگی ما را به کابوسی تبدیل کرده است درخواست کمک می کنیم. ما سلاحی می خواهیم که سلاح نیروی هوایی ( ارتش سوریه) را از صحنه خارج کند.»

گزارشگر الجزیره گفت : کارشناسان آمریکایی که کنش و واکنش های جنگ داخلی سوریه را پیگیری می کنند اعلام کرده‌اند دولت آمریکا در مرحله کنونی منازعه سلاحهای منهدم کننده ای برای گروههای مشخصی از جنگجویان سوری فراهم کرده است اما این سلاحها برای شکار تانکهاست و برای سرنگونی هواپیماها نیست و این چیزی است که جربا می خواهد .

واشنگتن همچنان منتظر پیشروی حقیقی جنگجویان مخالف در میدانهاست تا سلاحهای منهدم کننده بیشتری به آنها بدهد.

توماس ماتیر از مؤسسه سیاستهای خاورمیانه در واشنگتن گفت:«آمریکا از احتمال افتادن سلاحهای ضد هواپیما به دست افراد خطا کار نگران است و نمی خواهد خطر کند.»

الحسینی گفت اظهارات این کارشناس بدان معناست جربا تا این لحظه به سلاحهایی که جربا به خاطر آن به آمریکا آمده دست نیافته است.

اما در مقابل ائتلاف با حمایت بیشتر دیپلماتیک آمریکا روبرو شد.

الحسینی افزود : برخی منابع دیگر و بسیار مطلع آمریکایی در کاخ سفید گفتند مشاوران باراک اوباما درباره آنچه که باید در خصوص منازعه مسلحانه در سوریه انجام گیرد دچار دو دستگی شده اند.
برخی از آنان به دادن سلاحهای بیشتر به گروههای مخالف در سوریه سوق می دهند و بعضی دیگر ترجیح می دهند که صبر کنند . اوباما نیز در این میان هنوز تصمیمی نگرفته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.