سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنگره آمريکا در حال بررسی اعمال تحريم عليه دولت ونزوئلا است

کنگره آمریکا به اعمال تحریم های اقتصادی علیه دولت ونزوئلا نزدیک تر می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، کنگره آمریکا به اعمال تحریم های اقتصادی علیه دولت ونزوئلا نزدیک تر می شود.

مقامات وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گزارش مختصری را در مورد نقض تظاهرات خیابانی در ونزوئلا که از دو هفته پیش در این کشور آغاز شده است، به کمیته مجلس سنا ارائه کردند و گروهی از نمایندگان قرار است روز جمعه نسخه ای از تحریم ها را علیه کاراکاس نهایی کنند.

هر دو گروه نمایندگان آمریکا در زمینه اعطای پانزده میلیون دلار کمک جدید این کشور به منظور پیشبرد دموکراسی و حکومت قانون در ونزوئلا اتفاق نظر دارند.

نمایندگان آمریکا اعطای روادید به مقامات ونزوئلا را که در سرکوب تظاهرات ضد دولتی توسط دانشجویان و رهبران مخالف این کشور دست دارند، ممنوع کرده و دارایی این افراد را نیز مسدود کرده اند.

سناتور "مارکو روبیو" از مجلس سنای امریکا گفت این پیامی بسیار مهم برای ونزوئلا است و زمانی این مجازات ها برای مقامات این کشور در نظر گرفته می‌شود که گروه های حقوق بشر مقامات امنیتی ونزوئلا را به بازداشت، شکنجه و حتی قتل تظاهرکنندگان بدون سلاح متهم می کنند.

وی باخودداری از نام بردن "نیکولاس مادورو"، رئیس جمهور ونزوئلا، گفت تحریم ها باید هر فردی را که مسئول نقض حقوق بشر است، هدف قرار دهد.

به دنبال اعلام گزارش دیده بان حقوق بشر طی این هفته در زمینه نقض حقوق بشر در ونزوئلا، موضوع تحریم ها علیه مقامات کاراکاس از حمایت زیادی در بین اعضای کنگره آمریکا برخوردار شد.

مادورو و مقامات ونزوئلا معترضان را به اعمال خشونت در این کشور متهم کرده و اعلام می کنند این تظاهرات به صورت هماهنگ شده و به منظور سرنگون کردن دولت برگزار می شود.

دولت ونزوئلا همچنین اعلام کرده است پانزده نفر از مقامات این کشور به دلیل نقض حقوق بشر مورد بازجویی قرار گرفته اند و این درحالی است که حدود دویست نفر از نیروهای امنیتی و مقامات دولت در این اعتراضات مجروح شده اند.

دیده بان حقوق بشر همچنین اعلام کرد دستکم سیزده نفر از نیروهای امنیتی و مقامات دولت ونزوئلا در این درگیری ها کشته شده اند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.