سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به منظور آغاز گفتگوها برای تشکیل دولت وحدت ملی؛

هيئتی از ساف وارد غزه می‌شود

هیئتی از سازمان آزادیبخش فلسطی نه منظور آغاز گفتگوها برای تشکیل دولت وحدت ملی هفته اینده وارد غزه می شود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سما ، جنبش حماس اعلام کرد هیئتی از سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) به منظور آغاز گفتگوها برای تشکیل دولت وحدت ملی هفته اینده وارد غزه می شود .

"موسی ابو مرزوق" عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس پنجشنبه شب در دیدار با اتحادیه وکلای فلسطینی در شهر غزه گفت مسئولان ساف و حماس با هدف تشکیل دولت وحدت ملی اوایل هفته اینده در غزه دیدار می کنند .

ابو مرزوق افزود آغاز گفتگوها برای تشکیل دولت وحدت ملی از نظر سیاسی به معنای این است که شکاف و دودستگی میان فلسطینیان به پایان رسیده است .

وی خاطر نشان کرد هیئت های گفتگو کننده آشتی ملی در زمینه تشکیل دولت وحدت ملی به توافق رسیدند و بر اساس توافق طرفین این دولت شش ماموریت مهم خواهد داشت که مهمترین آن لغو محاصره رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و بازسازی ویرانی های این منطقه است.

 موسی ابو مرزوق تصریح کرد اتحاد و یکپارچگی بین موسسات و نهادهای دولتی ، ایجاد فضای مناسب برای برگزاری انتخابات شورای قانون گذاری و ریاست تشکیلات خودگردان ، برقراری آشتی ملی میان احزاب و مردم و نظارت بر روند اجرای پرونده های مربوط با آشتی ملی از دیگر اهداف و برنامه دولت آینده است .

پس از درگیری مسلحانه میان حماس و فتح در نوار غزه در ژوئن سال 2007 و پس از اینکه حماس کنترل نوار غزه را به دست گرفت، بحران داخلی میان این دو جنبش بزرگ فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن آغاز شد .


انتهای پیام/
برچسب ها: هیئتی ، ساف ، وارد ، غزه ، گفتگو ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.