سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میاندشت فرصت نفس کشیدن دوباره یافت

منطقه حفاظت شده میاندشت در شرق شهرستان جاجرم واقع در استان خراسان شمالی با مدیریت چرای دام و مشارکت کردن محلی فرصت نفس کشیدن دوباره یافت.

حسین آبسالان، کارشناس محیط زیست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در منطقه حفاظت شده میاندشت با مشارکت دامداران محلی، مدیریت دام انجام گرفت.
 
وی با بیان اینکه مدیریت چرای دام به صورت علمی و فنی صورت گرفته است، افزود: مدیریت چرای دام منجر به بهبود پوشش گیاهی شده و گیاهان فرصت رشد دوباره پیدا کردند.
 
آبسالان ادامه داد: سیستمهای بیابانی معمولا سیستمهای شکننده دارند که به علت بارش، فرسایش  نوع  خاک، اکوسیستمهای حساسی دارند، مدیریت علمی و فنی چرای دام باعث شده که در نهایت دامدارانی که ترک دامداری کرده بودند و یادامشان  را فروخته بودند دوباره مبادرت به خرید دام کنند و از علوفه رایگان مرتع میاندشت در طول 110 روز چرا در فصل زمستان هر ساله استفاده کنند.
 
وی با اشاره به  اینکه مدیریت علمی و فنی چرای دام بزرگترین نفع اقتصادی را برای مردم منطقه داشته است، تصریح کرد: در کنار نفع اقتصادی، تثبیت شنهای روان، کاهش گرد و غبار در منطقه و افزایش تنوع زیستی از  دستاوردهای مدیریت چرای دام است.
 
این کارشناسی محیط زیست خاطر نشان کرد: منطقه میاندشت بهترین منطقه بیابانی است که با یک مدیریت علمی و فنی، ارزشهای اقتصادی، اکولوژی و زیست محیطی آن به تکامل رسیده است.
 
انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.