سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کانادا پیوستن به سپر دفاع موشکی آمریکا را بررسی می کند

وزارت دفاع کانادا، روز پنجشنبه، اعلام کرد احتمال مشارکت در برنامه سپر دفاع موشکی آمریکا را بررسی می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جیمز بزن" معاون وزیر دفاع کانادا اعلام کرد کشورش احتمال پیوستن به برنامه سپر دفاع موشکی آمریکا را ارزیابی می کند.
 
این مقام کانادایی در سخنانی به مناسبت کنفرانس کانادایی- اروپایی درباره سیاست دفاعی تصریح کرد تصمیم عدم عضویت (کانادا) در برنامه موشکی آمریکا به یک دهه پیش برمی گردد، اما این مسئله بار دیگر همزمان در کمیته های مجلس سنا ومجلس عوام مطرح شده است.
 
جیمز بزن افزود "دولت کانادا تاکنون تصمیمی در این باره نگرفته" و منتظر نتیجه رایزنی های کمیته های پارلمانی است.
 
دولت محافظه کار کانادا نگران است موشک هایی که کشورهای متخاصم ممکن است برای هدف قرار دادن آمریکا مورد استفاده قرار دهند، در نهایت به کانادا هم اصابت کنند.
 
کانادا که اکنون عضو این برنامه آمریکایی نیست، از همه تصمیم هایی که برای مقابله با تهدیدهای احتمالی در شبه قاره آمریکای شمالی اتخاذ می شود، دور خواهد ماند.
 
این در حالی است که "جک هریس" یکی از نمایندگان پارلمان کانادا از حزب دموکرات "نوین"، اصلی ترین حزب مخالف دولت اظهار داشته است "تاکنون هیچ ضرورتی برای بررسی این عضویت احتمالی مشاهده نشده است و بایستی دلایل کافی درخصوص وجود تهدیدها در این مرحله که تغییر در موضع را به دنبال آورده است، ارائه شود."
 
دولت کانادا در سال 2005 پیوستن به برنامه سپر دفاع موشکی آمریکا را رد و تأکید می کرد که کانادایی ها نگران هستند این برنامه به رقابت تسلیحاتی جدید که صلح و امنیت را تهدید می کند، بینجامد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.