سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیگرید کاگ:

۹۲ درصد از سلاح‌های شیمایی سوریه نابود شده است/ تروریست‌ها بر دو انبار سلاح شیمیایی کنترل پیدا کرده‌اند

نماینده سازمان ملل با تأکیر بر ایتکه ۹۲ درصد از سلاح‌های شیمایی سوریه نابود شده، اعلام کرد باقیمانده مواد شیمیایی سوریه در منطقه غیر قابل دسترس قرار دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری آسوشیتدپرس،  سیگرید کاگ، مسئول هماهنگی کمیته مشترک امحای سلاح های شیمیایی سوریه گفت: دستکم ۱۶ کانتینر از مواد شیمیایی خطرناکی که باید برای امحا به خارج از سوریه منتقل شوند، در محلی خارج از دسترس در نزدیکی دمشق هستند.

وی از کشورهایی که در گروه‌های مسلح سوریه نفوذ دارند خواست تا به دسترسی  کارشناسان این کمیته برای انتقال این مواد شیمیایی کمک کنند.

به گفته  کاگ، یک کشتی دانمارکی- نروژی آماده انتقال این مواد شیمیایی برای نابودی نهایی است.

با اینکه تاکنون۹۲ درصد از سلاح‌های شیمایی سوریه نابود شده اما کاگ به آسوشیتدپرس گفته است که این ۱۶ کانتینر باقی مانده حاوی گاز کشنده اعصاب سارین و دیگر مواد شیمیایی خطرناک است.

گفتنی است، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که به موجب آن دولت سوریه ملزم شده است تا با همکاری با نهادهای بین المللی، همه سلاح‌ها و مواد شیمیایی این کشور را حد اکثر تا پایان ژوئن سال ۲۰۱۴ نابود کند.

در همین حال سیگرید کاخ  گفت: عناصرمسلح  به دو انبار مواد شیمیایی در این کشور تسلط یافته اند.

وی افزود:گروه‌های معارض مسلح کنترل دو انبار مواد شیمیایی در نزدیکی دمشق را به دست گرفته اند و امکان رسیدن ایمن کارکنان سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی و سازمان ملل و همچنین نیروهای سوری به این دو مکان وجود ندارد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.