سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم تقدیر از پدید آورندگان و ناشران برگزیده حوزه جوان بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیان شد؛

ما با مشکل هویت روبرو هستیم/ حکیمی در گذشته الگوها را با گذشتگان به ما یادآور شد

محمد حکیمی به عنوان نویسنده ی بزرگ شناخته شده در کشورمان بنا بر گفته های سید عباس صالحی در گذشته به خوبی برای نسل جوان الگو سازی می کرد.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم تقدیر از پدید آورندگان و ناشران برگزیده ی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد و رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، محمد حکیمی را نویسنده ای معرفی کرد که در جوانی برای وی الگو سازی کرده و شخصیت او را ساخته است.

به گفته ی صالحی،حکیمی یکی از بزرگترین نویسندگانی است که با آثار خود الگوی جوانان نسل گذشته بوده است.

وی ادامه داد: حکیمی فضایی جدید را برای نسل ما می ساخت.

معاون فرهنگی وزارت فرنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: این تاثیر گذاری یک نویسنده است و تغییر و تفسیر جایگزینی الگوها به شمار می آید.

معاون فرنگ وزارت ارشاد ادامه داد: شخصیت پرویز خرسند در دهه ی 50 با قلم دلنشین و جذاب در دهه ای که ادبیات ان دوره ها در مقابله با جریان های فاصله دار با جریان مذهب و دین قرار داشت، الگوی جوانان بود.

وی افزود: خرسند می نوشت و فضایی برای یادگیری را برای ما فراهم میکرد.

به گفته ی صالحی،حکیمی میگفت وقتی در خدمت پرویز خرسند بودم، ایشان در دوره ی چهارم دبیرستان استاد معارف اهل بیت بوده و مجذوب قلم وی میشدم. حکیمی تلاش میکرد اثر خرسند را گسترده کند و مجموعه هایی را با اثر وی آشنا کند.

وی ادامه داد: قصه های مجید مرادی کرمانی فضایی ساده، روان، مانوس و جان دار بود که توانست در قالب های مختلف خود را نشان دهد.

در ادامه محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: جوانان ما به دلیل ارتباط  نامناسب با رسانه های جمعی همچون اینترنت، کم کم با هویت اصلی خود فاصله میگیرند.هویت به عنوان یک دغدغه برای وزارت امور جوانان امروز مشکلی است که همه ی کشور با آن روبرو است.

به گفته ی گلزاری، در گذشته پخش برنامه هایی همچون قصه های مجید، جوانان را با هویت خود آشنا میکرد و امروز هم کتاب بهترین راه بازگشت جوانان به هویتشان است.

به گفته ی گلزاری، هوشنگ مرادی کرمانی یکی از افرادی است که در گذشته کشورمان را با هویت خود پیوند میداد.

گفتنی است که پدید آوردندگان برگزیده ی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، محمد حکیمی، هوشنگ مرادی تهرانی و پرویز خرسند بوده اند.




انتهای پیام/اق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.