سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

آغازبرداشت گل گاو زبان در بهشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت : برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان در بیش از شصت هکتار از زمین های کشاورزی منطقه کوهستانی اين شهرستان آغاز شد .

 

قنبری در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساري افزود: با آغاز فصل برداشت این محصول ، پیش بینی می شود امسال با متوسط عملکرد 350 تا 400 کیلوگرم گل گاوزبان خشک در هکتار، بیش از 24 تن گل گاو زبان برداشت شود .

وی تصريح کرد : ارزش اقتصادی تولید این مقدار محصول بيش از 19 هزار و دویست میلیون ریال برآورد شده است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: عملیات برداشت گیاه دارویی گل گاوزبان در زمین های مناطق کوهستانی این شهرستان به مدت دو ماه ادامه دارد.

قنبری افزود :زمينهاي مرتفع البرز ، یکی از مستعدترین مناطق برای کشت انواع گیاهان دارویی است اما نداشتن شناخت ، دانش و تجربه کشاورزان بومی با این گیاه ، ضرورت آموزش به کشاورزان این مناطق را جدی تر می کند .

وی تصريح كرد : کشت بيشتر زمین های زراعی مناطق کوهستانی استان گندم و جو ،است اما به دلايلي ، اهداف زراعی و اقتصادی کشاورزان با کشت این گونه ها به نتیجه مطلوب نمی رسد .

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر افزود : این گیاه با یک بار کشت ، تا هفت سال قابلیت برداشت دارد که همین مورد ، انگیزه کشاورزان این منطقه برای افزایش زمین های زیر کشت این محصول را بیشتر خواهد کرد ./س

برچسب ها: گاوزبان ، برداشت ، بهشهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.