سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"پترو پروشونکو " خواستار تحریم‌های جدید علیه روسیه شد

یکی از نامزدهای ریاست جمهوری اوکراین روز چهارشنبه از اروپا و آمریکا خواست در صورتی که مسکو از همه‌پرسی تظاهرکنندگان شرق اوکراین حمایت کند، دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، یکی از نامزدهای ریاست جمهوری اوکراین روز چهارشنبه از اروپا و آمریکا خواست در صورتی که مسکو از همه‌پرسی تظاهرکنندگان شرق اوکراین حمایت کند، دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کنند. 

تظاهرکنندگان طرفدار روسیه در شرق اوکراین اعلام کرده‌اند روز یکشنبه هفته آینده درباره جدایی از کیف همه‌پرسی برگزار خواهند کرد. این همه‌پرسی شبیه همه‌پرسی است که به جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین در ماه مارس منجر شد. برگزاری این همه‌پرسی می‌تواند انتخابات ریاست جمهوری را که دولت موقت اوکراین برای تاریخ 25 ماه مه در نظر گرفته است پیچیده تر کند. 

"پترو پروشونکو "اندکی قبل از دیدار با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در شهر برلین گفت: اگر روسیه از این همه‌پرسی حمایت کند ما به اقدام در زمینه موج سوم تحریم‌ها که میان آمریکا و اتحادیه اروپا هماهنگ شده باشد نیاز خواهیم داشت.

نظرسنجی که ماه قبل انجام شد نشان داد پوروشنکو که از قیام مردم اوکراین علیه ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور قبلی حمایت کرده بود با کسب بیش از 48 درصد آراء، اندکی با کسب اکثریت مطلق برای پیروزی در مرحله اول فاصله دارد. 

وی گفت اولویت وی ایجاد ثبات در اوکراین است. وی گفت: ما حتی این آمادگی را داریم که یک همه‌پرسی نیز برگزار کنیم ولی نه زیر تهدید مسلسل و سلاح.  وی گفت مردم از حضور در مراکز اخذ رای ترس دارند. 

وی افزود روسیه قصد دارد برخی از جدایی طلبان را به میز مذاکره در ژنو دعوت کند ولی این افراد از حمایت لازم برخوردار نیستند و تنها نماینده مشروع اوکراینی‌ها باید وزیر امور خارجه این کشور باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.