سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

آغاز بکار نخستین همایش بین المللی پرستاری و مامایی در اصفهان

نخستین همایش بین المللی پرستاری و مامایی با حضور حدود 40 سخنران خارجی از 12 کشور دیروز در اصفهان آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، این همایش بین المللی با هدف به اشتراک گذاشتن تجربیات، مطالعات و اندیشه های محققین و ارائه نتایج تحقیقات مرتبط برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه و به مدت چهار روز برگزار می شود.

دبیر علمی همایش بین المللی پرستاری و مامایی در آیین آغاز کار این همایش گفت: نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی، انجمن بین المللی پرستاری و مامایی و 12 کشور امریکا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی، مصر، پاکستان، قبرس، بحرین، لبنان، امارات متحده عربی، عراق و افغانستان در این همایش به ارائه مطالب علمی و دستاوردهای جدید خود می پردازند.

محسن شهریاری» افزود: یکهزار و 300 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و از بین آنها 800 مقاله پذیرفته شد.
وی با اشاره به اینکه از بین مقاله های پذیرش شده 120 مقاله به صورت سخنرانی اراءه می شود، ادامه داد: سایر مقالات نیز به صورت پوستر، سمینار و کارگاه آموزشی در دو نوبت صبح و عصر ارائه خواهد شد.

وی محورهای این همایش را پیشگیری، ارتقای سلامت، بهداشت باروری، سلامت اجتماعی و روانی، مراقبت های تسکینی، طب مکمل و خود مراقبتی خواند و تصریح کرد: این محورها همه ابعاد سلامت شامل جسمی، روحی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی را در همه سنین در برمی گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این آیین گفت: با ابلاغ سیاست های کلان نظام سلامت کشور فرصت های خوبی برای جامعه پرستاری و مامایی کشور فراهم شده است.

«غلامرضا اصغری» با اشاره به اینکه بهره گیری از فرصت برنامه تحول نظام سلامت کشور منجر به ارتقای کیفیت خدمات می شود، افزود: با توجه به اینکه کادر پرستاری بیشترین تعامل را با بیماران دارد لذا عملکرد آنها در رضایتمندی و ارتقای کیفیت بسیار مهم است.

وی مراقبت های پرستاری و مامایی را از ارکان درمان خواند و اظهار کرد: برنامه تحول نظام سلامت کشور منافع مالی خوبی نیز برای جامعه پرستاری و مامایی کشور به همراه دارد و آنها می توانند از بسته های تشویقی در نظر گرفته شده استفاده کنند.

این همایش با همکاری انجمن بین المللی پرستاری(ICN) و کنفدراسیون جهانی مامایی(ICM) برگزار می شود.

سازمان نظام پرستاری، انجمن علمی پرستاری، جمعیت مامایی اصفهان و انجمن علمی مامایی کشور نیز در برگزاری همایش مشارکت دارند.

نخستین همایش بین المللی پرستاری و مامایی(سلامتی و تندرستی) به مدت چهار روز از شانزدهم تا نوزدهم اردیبهشت امسال توسط مرکز تحقیقات مراقبت های پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود .


انتهای پیام


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.