سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک نماینده مجلس گفت:

تغییر الگوی کشت امری ضروری در "کشاورزی"

نوروزی گفت: یکی از الزامات حوزه کشاورزی بحث سیاست الگوی کشت است که در "امنیت غذایی" نیز نقش مهمی دارد.

رحمت‌الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درباره‌ی تغییر الگوی کشت کشاورزی گفت: یکی از الزامات حوزه کشاورزی بحث سیاست الگوی کشت است که هم مورد تأکید نمایندگان کمیسیون کشاورزی و هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.
 
وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی تصمیم داشت طرح جامعی را در این زمینه تعریف و به صورت الگوی کشت به شکل برنامه شهرستانی و استانی آن را تهیه کند.
 
وی عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید یک برنامه مدون و بلندمدت برای این مسئله مشخص کند چرا که کمک بسیار می‌کند تا در بسیاری از محصولات کشاورزی به خودکفایی برسیم.
 
وی در ادامه درباره اینکه سیاست الگوی کشت چه اندازه در تأمین امنیت غذایی به ما کمک می‌کند افزود: در بحث امنیت غذایی باید سازمان‌های غذا، دارو، بهداشت و جهاد کشاورزی با هم همکاری لازم را داشتهو یک برنامه‌ریزی جامع و کاملی داشته باشند.
 
وی ادامه داد: ما باید در تولید محصولات ارگانیک سرمایه‌گذاری کنیم.
 
وی تصریح کرد: استفاده از مواد شیمیایی در بخش کشاورزی ضربات مهلکی به سلامتی مردم وارد می‌کند از این رو لازم است این سازمان‌ها همکاری‌های لازم را جهت پیگیری این موضوع داشته باشند و سیاست الگوی کشت یکی از راه‌های تعریف شده برای امنیت غذایی است.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.