سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از اظهارات وزیر آموزش و پرورش و نماینده مجلس در مورد"سایه مقدسی"؛

توضیح دستگاه دیپلماسی؛ سرکنسولگری ما از کجا 400 هزار یورو را می‌توانست تامین کند؟

معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان با بیان اینکه خانواده وزارت خارجه از فوت مرحومه متاسف شده است، گفت: این گونه نیست که ادعا می‌کنند وزارت امور خارجه قصور کرده است تمام حرف سرکنسولگری ما در فرانکفورت این بود که 400 هزار یورو را از کجا بیاورم؟ حداقل مجوزی را از مرکز به ما دهند؛ قضیه بار مالی است که طرف غربی این موضوع را به راحتی رها نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران "سایه مقدسی"، دانش آموز نخبه اهل مراغه بود که پس از یک سال و نیم ‌تحمل رنج بیماری نادر، اواخر بهمن ماه سال گذشته مورد توجه مسئولان قرار گرفت و با دستور رئیس جمهور و حمایت وزیر آموزش و پرورش برای مداوا راهی آلمان شد.
 
این دانش آموز چهارده ساله سمپادی که چند روز پیش دارفانی را وداع گفت، با انتشار دو دفتر شعر، جوان‌ترین شاعر مراغه شناخته می‌شد، از بیماری خونی نادری به نام آی. ال. ال (ILL) رنج می‌برد که درمان آن در کشورمان میسر نبود و به همین دلیل، راهی بیمارستان دانشگاه فرانکفورت شد تا مراحل درمان را بگذراند؛ اما کارشکنی‌های صورت گرفته مشکلاتی برای وی ایجاد کرد.
 




**علت مرگ نوجوان ایرانی چه بود؟

در پی درگذشت این دختر نوجوان در آْلمان مطالب مختلفی مبنی بر عوامل این کارشکنی روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت باشگاه خبرنگاران در همین زمینه و برای روشن شدن ابعاد این مساله با "مهدی دواتگری" نماینده مردم مراغه و عجیب‌شیر گفتگو کرد.

وی  در تشریح این مساله سرکنسولگری ایران در فرانکفورت را مقصر اصلی دانست و گفت:‌ کوتاهی سرکنسولگری ایران در فرانکفورت آلمان منجر به این حادثه شد.
 
وی افزود: خانم سایه مقدسی دانش آموز نخبه ایرانی بود که برای درمان به فرانکفورت آلمان اعزام شد و ما مراتب تاسف خودمان از وزارت امور خارجه را اعلام می‌کنیم و به خانواده این عزیز تسلیت می‌گوییم.



 
رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس در تشریح موضوع تصریح کرد: به دنبال اطلاع از این که یک دانش‌آموز 16 ساله نخبه مراغه‌ای که مبتلا به سرطان خون است و نیاز به پیوند مغز استخوان دارد بنده به محض اطلاع بلافاصله با خانواده این خانم تماس گرفتم و ضرورت جراحی پیوند مغز استخوان را مطرح کردم.
 
وی افزود: در این راستا در مهر ماه 92 جلسه‌ای را در دفتر وزیر آموزش و پرورش با حضور آقای فانی تشکیل دادیم چرا که پدر و مادر این دانش‌آموز فرهنگی بودند و علی‌رغم این که اعزام فرهنگیان به خارج از کشور شرایط پیچیده‌ای دارد، پیگیری کردیم و وزیر آموزش و پرورش دستور دادند بدون طی مراحل قانونی به مدرسه ایرانیان در فرانکفورت اعزام شود.
 
نماینده مراغه و عجیب شیر تصریح کرد: با دستور وزیر آموزش و پرورش قرار شد طبقه فوقانی مدرسه ایرانی فرانکفورت برای اسکان این خانواده در نظر گرفته شود تا بتواند ضمن تدریس، درمان این دانش‌آموز را نیز پیگیری کنند.
 
وی افزود: نهایتا ویزا و پاسپورت اخذ و در بهمن ماه 92 این خانواده به فرانکفورت اعزام شدند.
 
دواتگری در ادامه اظهار داشت: سه ساعت قبل از پرواز، سرکنسول ایران در فرانکفورت یعنی آقای عبداللهی از مدیر مجتمع آموزش و پرورش در فرانکفورت درخواست می‌کند که این فرهنگیان حق اشتغال در مدرسه مذکور و حق ورود به آلمان را ندارند و برای حضور این خانواده در آلمان موانعی ایجاد می‌کند.
 
وی با بیان این که به محض اطلاع از این موضوع پیگیر شدیم، گفت: از آن جایی که این فرهنگیان در یک مجتمع آموزشی قصد اشتغال داشتند بنابراین سرکنسول ایران در فرانکفورت حق دخالت نداشت و خارج از حیطه اختیارات او بود بنابراین نهایتا این خانواده به آلمان اعزام شدند.
 
دواتگری تصریح کرد: بعد از حضور خانواده مذکور در آلمان، باید برای هزینه درمان بیمه می‌شدند و زمانی که برای بیمه شدن مراجعه می‌کنند بیمه آلمان از سرکنسولگری درخواست معرفی‌نامه می‌کند ولی متاسفانه کنسولگری از ارایه معرفی نامه خودداری می‌کند در حالی که این دانش‌آموز در انتظار درمان بود.
 
وی تاکید کرد: نهایتا موضوع را از کانال وزارت امور خارجه از طریق آقای ظریف و قشقاوی پیگیری کردیم و به سرکنسول اعلام کردند که هزینه درمان این دانش‌‌آموز یک میلیون یورو است و ما قدرت پرداخت آن را نداریم ولی ما اعلام کردیم نیازی به پرداخت هزینه از سوی شما نیست بلکه معرفی‌نامه صادر کنید.
 
نماینده مردم مراغه و عجیب شیر ادامه داد: متاسفانه سرکنسولگری ایران در فرانکفورت اطلاعات غلطی را به وزیر امور خارجه ارائه می‌کرد و براساس اطلاعات غلط وزارت امور خارجه دستورات لازم را صادر می‌کرد.
 
وی ادامه داد: بعد از یک ماه و اندی بلاتکلیفی مجددا با آقای رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش در این باره گفتگو کردم به طوری که آقای فانی به مدیر مدرسه ایرانی فرانکفورت دستور دادند شخصا این موضوع را پیگیری کند و نهایتا ظرف 48 ساعت بیمه‌نامه صادر شد و علی‌رغم صدور بیمه نامه کنسولگری ایران در فرانکفورت به این موضوع اعتراض داشت.
 
رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس خاطر نشان کرد: متاسفانه سرکنسول ما در آلمان با رسانه دویچه‌وله این کشور مصاحبه می‌کند و اعلام می‌کند این دانش‌آموز و خانواده آن باید به ایران برگردند؛ این در حالی است سرکنسول حق مصاحبه نداشته و تخلف کرده است.
 
وی افزود: به محض بستری شدن دانش‌آموز 16 ساله ایرانی، سرکنسولگری ایران در فرانکفورت به رئیس بیمارستان مذکور نامه می‌نویسد و می‌گوید امکان درمان این دانش آموز در ایران فراهم است لذا از پذیرش درمان این دانش آموز خودداری کنید!
 
دواتگری ادامه داد: همه اقدامات انجام و درمان شروع شد ولی متاسفانه این دانش‌آموز فوت کرد.
 
وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این که سرکنسولگری ایران در فرانکفورت که وظیفه حمایت از حقوق افراد ایرانی مقیم درفرانکفورت دارد با اطلاعات کذب و بی‌اساس به وزارت امور خارجه در مقابله با اتباع کشورش قرار گرفته و این امر منجر به فوت این شهروند ایرانی شد.
 
نماینده مردم عجیب‌شیر و مراغه با بیان این که برای وزارت امور خارجه متاسفم گفت: وزارت امور خارجه نظارتی به کارکنان و اطلاعات آن‌ها ندارد و کارکنان این وزارتخانه در خارج از کشور بعضا اقداماتی انجام می‌دهند که هیچ‌گونه توجیه عقلی نمی‌تواند داشته باشد.
 
رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس تصریح کرد: در این رابطه با وزیر امور خارجه و معاون پارلمانی وی گفتگو کردم و مراتب اعتراض خود را اعلام کردم که براساس اطلاعات کذب تصمیم‌گیری کردند.
 
وی ادامه داد: سرکنسولگری ایران در فرانکفورت به دلیل مصاحبه با یک رسانه آلمانی که در آن علیه یک ایرانی مصاحبه کرده، صلاحیت این سمت را ندارد و باید از مسئولیت خود عزل شود.
 
دواتگری تاکید کرد: سوال از وزیر امور خارجه را تقدیم هیئت‌رئیسه خواهم کرد تا این موضوع پیگیری شود چرا که حیثیت نظام زیر سوال رفته است و این سرکنسولگر حتی یک دقیقه صلاحیت ادامه مسیر را ندارد.
 
نماینده مراغه و عجیب‌شیر اظهار داشت: اعتماد بی‌جای وزیر امور خارجه به سرکنسولگری ایران در فرانکفورت آلمان جای تاسف دارد و از این جهت متاسفم اگر چنین شرایطی حاکم است که آقای وزیر به راحتی گزارشات کذب سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌ها را بدون بررسی می‌پذیرد در روابط خارجی در آینده با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد.
 
رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس با بیان این که وزیر امور خارجه را به مجلس احضار خواهیم کرد خاطر نشان کرد: آقای ظریف باید در قبال این موضوع پاسخگو باشد.

**در صورت احراز تخلف، سرکنسول ایران در فرانکفورت باید عزل شود
 
در همین زمینه" اسماعیل کوثری" که ریاست کمیته دفاعی مجلس را نیز برعهده دارد به باشگاه خبرنگاران گفت: اصل بر این است سرکنسولگری ایران در سایر کشورها از اتباع ایرانی حمایت کند.





وی ادامه داد:  چون از این موضوع اطلاعی ندارم باید پرس‌و جو کنم تا ببینم موضوع از چه قرار است.

کوثری تصریح کرد: به عنوان یک نماینده این موضوع را پیگیری می‌کنیم ولی مسئولیت این موضوع برعهده من نیست.

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که درصورت اثبات تخلف سرکنسولگری آیا بحث عزل وی عملی خواهد شد، گفت: باید سرکنسولگر نیز بیاید و حرف خودش را بزند تا ببینیم موضوع از چه قرار است و باید تحقیقات صورت گیرد، با احساسات نمی‌شود با مسائل برخورد کرد بلکه باید تمام مطالب را بررسی کنیم و ببینیم بر چه اساسی این برخورد صورت گرفته است.

البته کوثری تاکید کرد: اگر ثابت شد که چنین برخوردی کرده باید از وزارت امور خارجه درخواست کنیم که ایشان را عزل کند اما وقتی برای ما روشن نشده نمی‌شود تصمیم‌گیری کرد باید با مسائل پخته برخورد کنید که اگر کسی اعتراض کرد استدلال قوی داشته باشیم.

**کنسولگری‌های ما در کشورهای خارجی منزل اتباع ایرانی در آن کشورها هستند


همچنین "ابراهیم آقامحمدی" نماینده دیگری بود که در این رابطه به باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: خبر را اولین بار است که می‌شنوم بنابراین نمی‌توانم نظری ارائه کنم.

وی تصریح کرد: معمولا سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های ما در کشورهای خارجی منزل اتباع ایرانی در آن کشورها هستند و اگر هموطنی مشکل داشت به آن مکان‌ها رجوع می‌کنند و آقایانی که آنجا هستند وظیفه پیگیری مشکلات هموطنان در چارچوب قانون را دارند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در مورد این موضوع خاص باید اطلاعاتی کسب کنم تا بتوانم اطلاعاتی کسب کنم و باید ببینم این موضوع در چه سطحی است و اگر لازم باشد از مسئولان بخواهیم تا بیایند و توضیح بدهند.

**تلاش‌های وزارت خارجه شایسته تقدیر است

در پی درگذشت سایه مقدسی وزیر آموزش و پرورش طی پیامی از تلاش ها و پیگیری وزارت امورخارجه در این زمینه قدردانی کرد.



فانی افزود: تلاشی از سوی وزارتخانه‌های خارجه و آموزش و پرورش و همچنین نماینده مراغه در مجلس شورای اسلامی برای کمک به مداوای مقدسی فرزند یکی از همکاران آموزش و پرورش انجام شد که در مراحلی با مشکلاتی در اجرا مواجه شد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: با همکاری و مشورت دو وزارتخانه، مشکلات از جمله موضوع بیمه برای شروع درمان مقدسی برطرف شد.

فانی افزود: بدون همکاری و هماهنگی‌های انجام شده از سوی دو وزارتخانه، امکان اعزام خانواده مقدسی و سایر اقدامات لازم در کشور آلمان فراهم نبود.

وزیر آموزش و پروش خاطرنشان کرد: با وجود زحمات وزارت خارجه و کنسولگری ایران در آلمان و به طور خاص پیگیری‌های سرکنسولگری کشورمان در فرانکفورت که نهایت همکاری و کمک را در روند اعزام، اسکان و درمان مرحومه سایه مقدسی انجام دادند، اما متاسفانه بیماری بر وی غلبه کرد.

وزیر آموزش و پرورش، برخی خبرسازی‌ها و مطالبی که منتشرشده را ناشی از کمبود اطلاعات منابع منتشر کننده دانست و گفت: احساسات و عواطف خانواده مقدسی کاملا قابل درک است و نباید در این شرایط به دلیل وضعیت روحی این خانواده به اخبار و مطالب غیرمستند دامن زده و یا خدای ناکرده از وضعیت آنها سوءاستفاده شود.

پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران ادامه یافت تا اینکه "حسن قشقاوی" معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان که از سوی رئیس دستگاه دیپلماسی مامور پیگیری این پرونده بود از تلاش‌های وزارت خارجه و شخص "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان در این باره گفت.

وی اظهار داشت: حیات و ممات دست خداست به ویژه برای فردی که بیماری سنگینی هم چون سرطان خون داشته باشد؛ به حکم وظیفه اخلاقی و انسانی خارج از مقدمات و موخرات مربوط به اعزام و بحث‌های دیگر ما وظیفه داشتیم که پیگیر باشیم؛ در این چارچوب نیز سرکنسولگری ما، نمایندگی وزارت آموزش و پرورش یعنی مدرسه جمهوری اسلامی در فرانکفورت، هر دو این قضیه را پیگیری کردند.
 
قشقاوی تصریح کرد: سرکنسولگری ما در فرانکفورت به نتیجه نرسید یعنی به دنبال یک بیمه دولتی برای این مرحومه بود؛ این درحالی است که بیمارستان آلمانی که وظیفه مداوا را داشت در گام اول 400هزار یورو پول درخواست کرد.
 
معاون کنسولی وزارت خارجه همچنین پیرامون بحث تهیه معرفی‌نامه، افزود: معرفی‌نامه تنها برای معرفی نبود به این معنا که کسی که معرفی می‌کند بایستی بار مالی 400 هزار یورویی را نیز بپردازد؛ در بعضی جاها مطرح شد که گفته‌اند اگر معرفی نامه بود قضیه حل می‌شد البته که این کاری نداشت ما حاضر بودیم 10 معرفی نامه دهیم.
 

وی بیان داشت: مهم، قضیه پشت معرفی نامه و بار مالی بود که سرکنسولگری ما در فرانکفورت در بحث بیمه دولتی به نتیجه‌ای نرسید، در این راستا همزمان مدیر مدرسه جمهوری اسلامی در هامبورگ اعلام کرد اگر در هامبورگ و ایالت دیگری اقدام کنیم به نتیجه می‌رسیم؛ ما نیز از این بابت خوشحال شدیم و به سرکنسولگری‌مان در هامبورگ اطلاع دادیم که پیگیر قضیه باشند؛ هر دو پیگیر بودند تا یک بیمه خاص غیردولتی تهیه کرده و مرحومه را در هامبورگ بیمه کردند.  
 
قشقاوی  اتفاقات مربوط به هامبورگ و فرانکفورت را مربوط به فعالیت‌های وزارت‌خارجه دانست و گفت: اگر وزارت امور خارجه قصور داشت، هیچگاه اقدام نمی‌کرد، تفاوت در این بود که به هر دلیلی در فرانکفورت موفق به انجام بیمه دولتی نشدند اما در هامبورگ این اتفاق رخ داد.
 
 وی با تاکید براینکه دکتر ظریف سه بار این موضوع را در دولت مطرح کرد و در شورای معاونین وزارت خارجه نیز سه بار این موضوع مطرح شده است، اضافه کرد: شخص آقای ظریف به بنده دستور داد که پیگیر قضیه باشم من نیز هشت گفتگوی تلفنی با هامبورگ، فرانکفورت و مدیر مدرسه ایرانی برقرار کردم و این به غیر از پیگیری وزارت آموزش و پرورش بود؛ این گونه نبود که وزارت امور خارجه کم کاری کرده باشد.
 
معاون کنسولی وزارت خارجه افزود: یک بحث مطرح است که فرانکفورت هم می‌توانست این بیمه را تامین کند، اما این موضوع به طرف آلمانی و بیمارستان متبوع برمی‌گردد چرا که بعدها به ما گفتند در کشور آلمان یک قانون این است که همه باید بیمه باشند منتها نمی‌دانم ابعاد حقوقی این ‌نظر چیست، ما به سرکنسولگری  تاکید کردیم که پیگیری کند که آیا چنین موضوعی هست یا خیر؟.
 
 وی واقعیت امر را اطاله چند روزه از جواب منفی فرانکفورت تا جواب مثبت هامبورگ دانست و تاکید کرد: بعضی می‌گویند همان باعث فوت آن مرحومه شده است؛ اثبات این ماجرا سخت است چرا که مرحومه سرطان رو به رشدی داشت که طبق نظر بعضی در ایران قابل معالجه نبود.
 
قشقاوی ادامه داد: البته بعضی می‌گویند در بیمارستان شریعتی امکان مداوا وجود داشت و بعضی دیگر عقیده دارند داروی مخصوص مداوای وی به دلیل تحریم وجود نداشته است که حتی طرف آلمانی در انجمن سرطان ایران و آلمان گفته بود اگر این بیمار را به بیمارستان شریعتی بیاورند ما در تامین دارو به وی کمک می‌کنیم.
 
قشقاوی تصریح کرد: این قضیه ابعادی دارد که حاضریم بنشینیم، چرا که ما نیز مستندات، مکاتبات و نامه‌هایی در این زمینه داریم؛ بنده خود با نماینده مراغه در مجلس شورای اسلامی گفتگو کردم چرا که ما مدارک، مستندات و تلکس‌های زیادی به هم زدیم.
 
وی با بیان اینکه خانواده وزارت خارجه از فوت مرحومه متاسف شده است، گفت: این گونه نیست که ادعا می‌کنند وزارت امور خارجه قصور کرده است تمام حرف سرکنسولگری ما در فرانکفورت این بود که 400 هزار یورو را از کجا بیاورم؟ حداقل مجوزی را از مرکز به ما دهند؛ قضیه بار مالی است که طرف غربی این موضوع را به راحتی رها نمی‌کند.
 
معاون کنسولی وزارت امور خارجه ادامه داد: سرکنسولگری ما از کجا چنین مبلغی را می‌توانست تامین کند، ما خودمان نیز سفیر بودیم و هرگز زیربار یک دلار بار مالی نمی‌رفتیم تا برسد به ۴ هزار یورو، بنابراین باید واقع بین بود و همه ابعاد قضیه را در نظر گرفت، سپس خدای ناخواسته یک دستگاه عریض و طویلی همچون وزارت امور خارجه را به قصور متهم کرد.

قشقاوی با اشاره به پیگیری‌های موکد خود در این زمینه افزود: من معاون ذی‌ربط بودم، آقای وزیر مرا مامور پیگیری این قضیه کرده بود؛ مرتبه‌ای را یادم می‌آید که ساعت 11:30 شب بود و دکتر ظریف از من پیگیری این قضیه را پرسید، همه چیز دست خداست و ما متاسفیم، اما اینگونه نبود که قصور و یا قضیه‌ای پیش آمده باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هیچکس متهم این قضیه نیست؟، اضافه کرد: واقعیت این است که هموطنان حقوقی ما دو تفسیر ارائه می‌دهند، تفسیری که از هامبورگ می‌آید و به یک ماده حقوقی استناد می‌کند، به این صورت که بیمارستان آلمانی باید می‌پذیرفت، چرا که طبق ماده‌ای در این کشور اگر کسی وارد آلمان شود، حتی در صورت داشتن بیماری خطرناک در بدو ورود باید بیمه شود.

قشقاوی ادامه داد: اما این قضیه بایستی از لحاظ حقوقی اثبات و احراز می‌شد که اگر چنین باشد که هم خانواده مرحومه و هم سرکنسولگری می‌توانست به آن بیمارستان و بیمه‌ای که نپذیرفت با اخذ وکیل اقامه دعوی قانونی کند، اما اگر اینگونه نباشد و تفسیری که از فرانکفورت به دست ما رسیده و نظر حقوقی را ندارد درست باشد، بایستی آن را بررسی کرد، البته ما به هر دو نمایندگی گفته‌ایم که بررسی کنند.

معاون کنسولی و وزارت امور خارجه گفت: به محظ ورود خانواده مرحومه به فرانکفورت قضیه معالجه پیگیری می‌شد و اطاله چندروزه تنها بر سربار مالی بود، این فقط معرفی نامه صرف نبود، چراکه بیمه‌ای که از ما  درخواست معرفی نامه می‌کند، بعد‌ها از لحاظ مالی طلبکار مجموعه ما می‌شود، اگر از لحاظ حقوقی ثابت شود بیمه نباید قصور می‌کرد، یا در مرکز این مبلغ را واریز می‌کرد و ما یک تعهد کتبی می‌دادیم که بار مالی بر سر کنسولگری نیافتد.

قشقاوی با بیان اینکه اینگونه مکانیزم‌ها همواره وجود دارد، افزود: در کشور مالزی موردی داریم که وکیل  می‌گوید ۲۰۰ هزار یورو پول می‌خواهند که البته ممکن است در صورت پرداخت نکردن از سوی ما این قضیه به تجدیدنظر نرسد و فردا شما بگویید که قصور کردید، ما از اینگونه موارد زیاد داریم، چه قصوری کرده‌ایم؟؛ اینگونه مسائل را بدون بار مالی نمی‌شود قضاوت کرد.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
alireza
۱۳:۳۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
جناب سرکنسول اگه فرزندخودت بود! اصلآچنین اتفاقی می افتاد!؟
پریناز
۱۳:۰۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
مگه نمیگن امکانات درمان در ایران معادل بهترین کشورهاست پس چه نیازی بوده که بیمار سرطان خون را که درایران امکان درمانش فراهم بوده به آلمان اعزام کنند؟
ابراهیم
۱۱:۵۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
آقایان فکر کنید این هم پول پرداختی به یک بازیکن فوتباله .یعنی جان کودکان این مملکت برای شما ارزش ندارد .
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
لطفا اگر در ایران ازادیم نظرم رو فیلتر نکنید

اولا فوت این دانش اموز را تسلیت عرض میکنم دوما این ماجرا مثل سایر ماجرا ها مثل مدرسه شین اباد و تصادف اتوبوس راهیان نور و ... یعد از مدتی سر و صدا خاموش میشود بی انکه یک مسئول مقصر به مردم شناسانده بشود .
در کره دیدید بعد از غرق شدن کشتی نخست وزیر استعفا داد ولی در ایران این طور نیست
اکبری
۱۱:۳۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
خدا رحمتش کنه
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
خب شما که پول نداشتی چرا بیخود اونها رو تا آلمان کشوندین؟چرا امید الکی بهشون دادین و بعد تو کشور غریب ولشون کردین؟
محسن
۱۰:۴۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
دراین مورد تحقیق و بررسی لازم است و نمی توان عجولانه قضاوت کرد و نیاز به اثبات دارد اگه واقعا این عمل را انجام داده علاوه بر عزل باید دیه وی را نیز پرداخت نماید
یا علی
۱۰:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
عمر همه با خداست این رو همه میدونند
عملکرد شما جالب نبود
یعنی این همه پول میلیاردی به فوتبالیستای خیلی خیلی حرفه ای داره بده که خرج ماشینای لوکس کنند
اما برای جون یه انسان ......
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
واقعا تو این کشور چهارصد میلیون برا مداوای این نخبه نیست
ناشناس
۰۷:۰۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
خدا رحمتشان کند
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
خداوند رحمتش کنه
کریم
۲۱:۱۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
بدون شک سرکنسول ایران در آلمان مقصر است .
مهدی
۱۹:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
عوامل این حادثه باید عزل شوند,چون شایسته سمتی که دارند نیستند و در مسولیت خود کوتاهی کرده اند.
reza
۱۹:۱۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
واقعا برای سر کنسولگر ایران در المان متاسفم مثلا داری از این مملکت حقوق می گیری
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
اینجور عجولانه نظر نده. من برای شما متاسفم که احساساتت جلوی فکر کردنت را گرفته
محمد
۱۸:۵۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
اینها حتی نمیخواهند نوش داروی بعد مرگ سهراب را هم برای این نو گل پرپر شده هدیه کنند