سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

نخودکاران کرمانشاهی در انتظار صادرات

دبیر اتحادیه علافان استان کرمانشاه گفت: دو سال است که وضعیت صادرات نخود به شدت خراب شده و ما بازارهای جهانی را از دست داده‌ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

غلامرضا امینی  گفت: از دوسال گذشته که بازارهای هندوستان و پاکستان از ما گرفته شد تنها به صادرات و بازار عراق امید داشتیم که یکسال است این بازار نیز از ما گرفته شده و صادراتی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضرحدود 50 درصد از نخودهای تولید شده در سال قبل در انبارها و روی دست کشاورزان مانده و دیگر خریداران نیز رغبتی به خرید ندارند و تنها در صورت تقاضا و آن هم به اندازه نیاز از کشاورز نخود می‌خریم.

امینی گفت: هم‌اکنون با توجه به درجه نخود از 1500 تومان تا 2000 تومان نخودهای کشاورزان قیمت‌گذاری می‌شود اما با وجود اینکه کشاورز متضرر شده خرید چندانی نیز صورت نمی‌گیرد

وی خواستار توجه مسئولین به این مسئله شد و گفت: تا یک ماه دیگر نخودهای تولیدی در سال جاری وارد بازار خواهد شد و اگر این وضعیت ادامه یابد باید شاهد پوسیده شدن محصولات سال گذشته و ضرر هنگفتی برای کشاورزان و حتی بازاریانی که اقدام به خرید نخود کرده‌اند باشیم

وی ادامه داد: صادر نشدن این محصول باعث شده که بسیاری از تولیدات سال گذشته مردم و حتی پس از یکسال از برداشت روی دست آنان مانده و اگر بازاری برای عرضه این محصول ایجاد نشود شاهد پوسیده شدن آنها در انبارها و ضرر زیادی به کشاورزان و بازاریان خواهیم بود.

مرادی با بیان اینکه تاکنون مشکل صادرات نخود حل نشده و صادراتی نیز صورت نمی‌گیرد افزود: تاکنون لغو عوارض گمرکی نیزصورت نگرفته اما از 100 درصد در گذشته طی مراحل به 50 درصد و سپس 20 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون دو اظهار گمرکی برای صادرات نخود وجود دارد و طی آن نخود درجه یک هرتن 1700 دلار ارزش‌گذاری شده که 20 درصد آن عوارض و نخود درجه دو هر تن یک هزار دلار ارزش‌گذاری شده و 20 درصد آن به عوارض گمرکی اختصاص می‌یابد

برچسب ها: کرمانشاه ، نخود ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.