سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

بانک‌ها موانع سرمایه‌گذاری را با جدیت برطرف کنند

استاندار اردبیل گفت: بانک‌های عامل با تدبیری مناسب و جدیت بیش تر موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران در استان برطرف کنند تا جلوی رکود و تعطیلی این واحدها گرفته شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی افزود: ما امروز از دو واحد نیمه راکد و یک واحد در حال تعطیل و تکمیل شهرک صنعتی شماره دو اردبیل شامل تارا سبلان و گروه نساجی ستاره اردبیل بازدید کردیم که این واحدها به رغم سرمایه‌گذاری‌های مناسب و خرید ماشین‌آلات اروپایی همچنان درگیر و دار نارسایی بانکی و بوروکراسی اداری گرفتار شده‌اند و علاوه بر رکود تولید فرصت اشتغال نیز در این واحدها از بین رفته است.

وی به بدهی 100 میلیارد تومانی این دو واحد به بانک ملی اشاره کرد و ادامه داد: با رکود این واحدها نه تنها بانک ملی به طلب خود نمی‌رسد بلکه روز به روز بر میزان بدهی افزوده شده و با زندانی کردن سرمایه‌گذار نمی‌توان کاری از پیش برد بلکه بهتر است با تدبیر و راهکار منطقی مسوولان بانک ملی کشور در استان و در گره‌گشایی از این امر قدم جلو گذاشتن و در پرداخت سرمایه در گردش همت کنند.

رئیس شورای اشتغال استان تاکید کرد: در حالی که این واحدهای تولیدی بیش از 400 نفر فرصت اشتغالزایی داده است به حالت بلاتکلیف و نیمه تعطیل درآمده که امکان توسعه همه‌جانبه برای این واحدها فراهم نیست که امیدواریم با رویه کار مناسب نسبت به حل آن در عرصه تولید کیفی‌تر وارد شد.

خدابخش افزود: انگار سونامی واحدهای تولیدی استان را به حالت تعطیل درآورده است که بدون همکاری و مشارکت بانک‌ها و تدبیر عالمانه در رفع موانع نمی‌توان این واحدها را به حالت ثابت بازگرداند و ما در قدم اول باید تشخیص دهیم که این بیمار به مرضی گرفتار شده که باید به معالجه آن بپردازیم و در صورت نیاز دست به جراحی نیز بزنیم.

وی گفت: کار اصلی ما حمایت از سرمایه‌گذاری و تامین اقتصادی واحدهای تولیدی و صنعتی است و از روز اولی که به این استان آمده‌ام به دنبال حل مشکلات و موانع پیش‌رو سرمایه‌گذاران بودم تا با تدبیری عالمانه بتوانیم سرمایه‌گذاری را رونق و خیل جوانان جویای کار را وارد عرصه کار و تلاش کنیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، رفع ، موانع ، سرمایه ، گذاران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.