سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات ترور عبدالفتاح السیسی منتشر شد

روزنامه الأهرام مصر به نقل از منابع امنیتی ، جزئیات تلاش‌ها برای ترور سیسی را فاش کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از " روسیا الیوم" روزنامه الأهرام چاپ مصر در خبری به نقل از منابع امنیتی مصر جزئیات تلاش‌ها برای ترور عبدالفتاح السیسی ، که وی در گفتگوی تلویزیونی‌اش به آن اشاره کرده بود ،را فاش کرد.

این روزنامه گفت : دو تلاشی که برای ترور سیسی صورت گرفت ، در پشت آن گروه "انصار بیت المقدس" بوده است که برای اجرای این ترورها ، زمانی که سیسی وزیر دفاع بود ، برنامه ریزی کرده بود.

این روزنامه گفته است : نیروهای امنیتی موفق شدند که یک گروه مرتبط با این گروه را چندساعت پیش از اجرای نقشه ترور بازداشت نمایند.

این روزنامه همچنین از قول منابع امنیتی می‌نویسد : این گروهک که از 10نفر تشکیل می‌شده است ، در یک ماشین ، یک تن مواد منفجره پر کرده بودند ؛ و پیش از آن نیز ، به مدت بیش از دوماه در استان اسماعیلیه مصر برای اجرای این عملیات به تمرین پرداخته بودند.

این روزنامه می گوید : نیروهای امنیتی این گروه را که به مدت 10 روز مسیر رفتن سیسی از منزلش به محل کارش در وزارت دفاع را کنترل کرده‌بودند ، توانستند شناسایی و دستگیر نمایند.

قرار بود طبق این عملیات ، ماشین بمب گذاری شده به سمت ماشین سیسی قبل از رسیدن وی به وزارت دفاع ، حمله ور گردد.

این روزنامه می گوید : در ابتدا دوتن از افراد این گروهک دستگیر شدند و در طی تحقیقات از دستگیرشدگان ، باقی افراد این گروهک نیز  که 8 تن و در منطقه "عرب شرکس" در استان قلیوبیه بودند ، چند ساعت قبل از اجرای عملیات ترور با حمله نیروهای پلیس و ارتش به پایگاهشان دستگیر شدند.

این منابع امنیتی به این روزنامه گفته‌اند : از متهمان 5 تن مواد منفجره کشف شده که قرار بوده تا منطقه مورد نظر را بطور کامل منفجر کنند و متهمان اعتراف کردند که قصد ترور  سیسی وزیر دفاع را داشتند . 

این روزنامه سپس می گوید : اما تلاش دوم برای ترور سیسی پس از 30ژوئن (تاریخی که در آن تظاهرات گسترده برای کناره گیری مرسی از قدرت برگزار گردید) بود که گروهک تروریستی دیگری که وابسته به گروه "انصار بیت المقدس" بوده سعی در ترور سیسی در منطقه "مصر الجدیده " در قاهره ، هنگامی که وی در حال رفتن به وزارت دفاع بوده را داشته، و دستگاه‌های امنیتی توانستند افراد این گروهک را قبل از اجرای عملیات ترور دستگیر نمایند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.