سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

آمار شرکت ایران در نمایشگاههای قزاقستان صفر است

رایزن بازرگانی ایران در قزاقستان آمار شرکت ایران در نمایشگاههای کشور قزاقستان را صفر عنوان کرد و گفت: ما ابتدا باید تولبدات را رونق بخشیم.

محمد حسن مهدی پور در گفتگو با خبر نگار باشگاه خبرنگاران ساری در همایش رایزنان تجاری ایران در کشورهای سی آی اس، به برگزاری 65 نمایشگاه های مختلف اقتصادی و تولیدی سالانه در قزاقستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه حضور تجار ایرانی در این نمایشگاه ضعیف بوده است.

وی با اشاره به مسافت 3 هزار کیلومتری بندر امیر آباد و بندر آکتائودر قزاقستان افزود : ما در این بخش بسیار ضعیف عمل کرده ایم و عدم شرکت در نمایشگاهها و عدم عرضه کالای ایرانی در این کشور باعث شده است کالای ایرانی در قزاقستان ناشناخته باقی بماند.

وی عنوان کرد: این درحالیست که کشور قزاقستان با وسعتی دو برابر ایران و 16 میلیون نفر جمعیت، 195 میلیارد دلار تولید ناخالص ملی را داراست.

مهدی پور با اشاره به این که کشورهای روسیه و چین شرکای تجاری این کشور هستند افزود: هر کدام 30 درصد بازار این کشور را به خود اختصاص داده اند و این کشور دارا ی اتحادیه کمرگی است و با افزایش تولیدات نفت در حوزه دریای خزر و حفر 70 حلقه چاه نفتی تا سال 2020 ، تولید این کشور از 1.5 میلیون بشکه به 3.5 میلیون بشکه افزایش می یابد و این کشور تاکنون در بخش معادن و کشاورزی بالای 90 طرح قابل اجرا دارد.

مهدی پور تاکید کرد: متاسفانه حضور تولیدکنندگان ایرانی در بازارها و نمایشگاه های قزاقستان بسیار ضعیف است.

رایزن بازرگانی ایران در قزاقستان از تخصیص 55 میلیارد دلار اعتبار برای ساخت مسکن ارزان قیمت دراین کشور خبر داد و گفت : واحدهای تجاری در امر ساخت و ساز در استان میتوانند مصالح مورد نیاز این طرح را تامین کنند.

مهدی پور در بخش دیگر سخنانش گفت: کالای ایرانی درسالهای بسیار دور در تمامی کشورها شناخته شده بوده ولی به دلیل کارکرد عده ای که تجار هم نبودند و برای منفعت آنی کار می کردند کالای ایرانی به فراموشی سپرده شد.

وی با اشاره به این که این کشور صادرات گل و گیاه خود را از کشور هلند دارد افزود: با توجه به نزدیکی این کشور و همچنین پرورش گل و گیاه در غرب استان این کشور می تواند بازار خوبی برای صادرات گل و گیاه باشد./س

برچسب ها: آمار ، صفر ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.