سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داوداوغلو : تمامیت ارضی و يکپارچگی اوکراين بايد حفظ شود

"احمد داوداوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه دیروز در نشست کمیته وزیران امور خارجه شورای اروپا در وین گفت : یکپارچگی و تمامیت ارضی اوکراین باید حفظ شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه ،وزیر امور خارجه ترکیه دیروز در نشست کمیته وزیران امور خارجه شورای اروپا در وین گفت : یکپارچگی و تمامیت ارضی اوکراین باید حفظ شود.

" احمد داوداوغلو" وزیر امور  خارجه ترکیه گفت : کشورهای عضو شورای اروپا هر موضعی که درباره اوکراین داشته باشند ، باید بر مبنای ارزش های اساسی شورای اروپا و حفظ یکپارچگی این کشور ، موضع واحدی اتخاذ کنند. 

وی گفت : ترکیه بر این باور است که تمامیت ارضی و یکپارچگی اوکراین باید تحت هر شرایطی حفظ شود. در کنار آن دولت اوکراین نیز باید حقوق گروه های مختلف قومی را در این کشور محترم بشمارد و در این جهت اصلاحاتی را انجام دهد. 

وزیر امور خارجه ترکیه گفت : انتخابات ریاست جمهوری که قرار است 25 مه در اوکراین برگزار شود ،‌ فرصتی برای اصلاحات در این کشور است. 

داوداوغلو با اشاره به اینکه به مصطفی کریمه اوغلو رئیس مجلس تاتارهای اوکراین دو روز پیش اجازه ورود به اوکراین داده نشده است ،‌ بر ناخشنودی دولت ترکیه از این موضوع تاکید کرد. 

وی گفت : تاتارها بسیار پیش از آنکه برخی از ملت هایی که کشورهایشان عضور شورای اروپا است در این کشورها ساکن شوند ، درکریمه حضور داشتند و باید به حقوق آنان احترام گذاشته شود. 

وزیر امور خارجه ترکیه در حاشیه نشست کمیته وزیران امور خارجه شورای اروپا با وزیران امور خارجه انگلیس ، اتریش ، سوئیس ، صربستان ، ‌مالت ، ‌رومانی و جمهوری آذربایجان به صورت دوجانبه دیدار کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.