سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت هتل شلمچه و دو زائرسرا در مرز چزابه آغاز می شود

رییس سازمان حج و زیارت گفت: کلنگ پروژه ساخت هتل در شلمچه و دو زائرسرا در مرز چزابه، سوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزادی خرمشهر به زمین زده می شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان حج و زیارت، سعید اوحدی در هفتمین جلسه ستاد دائمی اربعین با حضور دستگاه های همکار در امر اعزام زائران به عتبات افزود: در ایام اربعین سال گذشته، براساس آمار غیررسمی، بیش از یک میلیون نفر از زائران ایرانی به عتبات مشرف شدند که پیش بینی ما این است که در ایام اربعین سال جاری این جمعیت به یک میلیون و 500 هزار تا دو میلیون نفر افزایش یابد.

وی ادامه داد: به همین منظور لازم است برنامه ریزی و تصمیم گیری های بهتری در خصوص ساماندهی زائران داشته باشیم.

اوحدی افزود: در دیدار اخیر با سفیر عراق در ایران، موضوع سفر زائران به عراق در ایام اربعین و ساماندهی زائران عراقی که به ایران سفر می کنند، مطرح شد که وی از ایجاد ستاد دائمی اربعین که زمینه بهبود و ارتقای سطح ساماندهی زائران ایام اربعین را در پی خواهد داشت، ابراز خرسندی کردند.

رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: پس از اربعین سال گذشته، با مصوبه شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری، شرکتی تحت عنوان «توسعه و عمران امید زائر» با رویکرد توسعه زیرساخت های خدماتی و رفاهی زائران عتبات تاسیس شد.

اوحدی افزود: در روزهای پایانی سال گذشته، کنسرسیومی با حضور بانک های کشور و ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیل شد و شرکتی با سرمایه یکهزار میلیارد ریال با رویکرد سرمایه گذاری در توسعه خدمات رفاهی به زائران عتبات و ساخت هتل و زائر سرا در نقاط مرزی کشور شامل چزابه، شلمچه و مهران و شهرهای کربلا و نجف در عراق تاسیس شد.

به گفته وی، ایجاد اقامتگاه برای زائران ایرانی در نقاط مرزی کشور بویژه برای بهره برداری در ایام خاص و اسکان زائران عراقی که به منظور سفرهای زیارتی و درمانی به ایران سفر می کنند، از برنامه های ما بوده است.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: در این راستا کلنگ دو زائر سرا در چزابه و یک هتل در شلمچه روز سوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزادی خرمشهر به زمین زده خواهد شد و زائر سرای چزابه در ایام اربعین سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

اوحدی گفت: در ایام عادی سال، روزانه یکهزار و 200 زائر عراقی از طریق مرزهای کشور به ایران سفر می کنند که این میزان در ایام تابستان به چهار هزار نفر در روز افزایش می یابد که ساماندهی این زائران از دغدغه های کشور است و با ایجاد اقامتگاه های یادشده در نقاط مرزی کشور، زمینه ساماندهی بهتر سفر آنها در ایران فراهم خواهد شد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: هتل ، شلمچه ، چزابه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.