سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فانی در نشست معلمان نمونه کشوری مطرح کرد

بازنویسی آثار استاد مطهری با حفظ محتوا برای دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نشست مسئولان این وزارتخانه با خانواده استاد مرتضی مطهری گفت: طی صحبتی که با خانواده استاد داشتیم قرار بر این شد که آثار استاد مطهری با حفظ محتوا در سطح دانش‌آموزان بازنویسی شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران ؛علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با حضور در نشست معلمین نمونه کشوری و مسئولان این وزارتخانه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که عصر امروز در محل خانه ملت برگزار شد گزارشی از عملکرد وزارتخانه متبوعش ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش نزدیک به یک میلیون معلم و کارمند در 105 هزار مدرسه دارد گفت: این تعداد کارمند و معلم تربیت 5/12 میلیون دانش‌آموز را برعهده دارند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه در بررسی‌های خود به چهار سیاست اصلی ذیل یک استراتژی عمده رسیده است اظهار داشت: ارتقا کیفی آموزش و پرورش استراتژی عمده این وزارتخانه است.

فانی با یادآوری اینکه فضا و امکانات آموزش و پرورش نسبت به سال‌های گذشته 5/1 برابر افزایش پیدا کرده است تصریح کرد: گسترش این فضا استراتژی امروز را به ما دیکته می‌کند.

وی با بیان اینکه در ذیل استراتژی عمده وزارت آموزش و پرورش 4 سیاست را دنبال می‌کنیم، توسعه مشارکت در آموزش و پرورش را اولین سیاست برشمرد و افزود: ما به این اعتقاد رسیدیم که این وزارتخانه به تنهایی قادر به اداره تعلیم و تربیت نیست به همین دلیل ما توسعه مشارکت را در زمینه مشارکت معلمان، دانش‌آموزان و تمامی نهادهای دولتی و غیردولتی مدنظر داریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در قانون بودجه 93 احکامی به تصویب رسیده که طبق آن ما می‌توانیم مشارکت را گسترش دهیم تصریح کرد: امسال مجلس به ما اجازه داده خرید آموزش داشته باشیم که این تجربه جدید برای این وزارتخانه محسوب می‌شود، در صورتی که در این زمینه موفق باشیم بار عظیمی از آموزش و پرورش کاهش خواهد یافت.

فانی ساماندهی نیروی انسانی را دومین سیاست وزارت آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: امروز یک میلیون کارمند و معلم این وزارتخانه به صورت مناسب توزیع نشده‌اند به همین دلیل تلاش ما بر این است که امسال و سال‌های آینده این نیروها را با نگاه بهره‌وری ساماندهی کنیم؛ بخشنامه ساماندهی این نیروها یا آماده ابلاغ بوده و یا امروز ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه سند تحول نظام آموزشی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است خاطرنشان کرد: در حال نگارش نقشه راه سند هستیم و در آینده نزدیک اجرای آن و پیش‌بینی نیازها را آغاز خواهیم کرد.

به گفته وی عملیاتی کردن بودجه و ارتقا کیفیت مدیریت آموزشگاهی دیگر سیاست وزارت آموزش و پرورش است.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» آموزش و پرورش با 4 سیاست مدنظر تحولی را رقم بزند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نشست مسئولان وزارت آموزش و پرورش با خانواده استاد شهید مرتضی مطهری گفت: طی صحبتی که روز پنجشنبه با خانواده استاد داشتیم قرار بر این شد که آثار این شهید در سطح دانش‌آموزان با حفظ محتوا بازنویسی شود و با عنوان یک فعالیت در آموزش و پرورش پیگیری شود تا شاهد تضمین آینده کشور باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازنویسی ، استاد ، مطهری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.