سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وعده عفو عمومی رئيس جمهور تونس به تکفيری ها

منصف مرزوقی، رئیس جمهور تونس، روز سه شنبه برای تکفیری هایی که به کشور باز گردند و دست شان به خون آلوده نباشد، وعده عفو عمومی داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ مرزوقی هنگام دیدار از کوه شعانبی که ارتش این کشور در سال 2012 یک گروه مرتبط با القاعده را در آنجا به دام انداخت، این مطلب را عنوان کرد.
مرزوقی در یک سخنرانی که دفتر ریاست جمهوری تونس آن را پخش کرد، خاطر نشان کرد « در نشست اخیر شورای امنیت ما تصمیم گرفتیم قانونی برای عفو عمومی و آشتی ملی برای آنهایی که دست شان به خون آلوده نیست، تدوین کنیم. این افراد هنوز در میان ملت ما جایی دارند ».
رئیس جمهور تونس افزود « ما می خواهیم درها را برای سازش و آشتی ملی برای کسانی که سلاح های خود را زمین می گذارند و به آغوش وطن باز می گردند، باز کنیم ».
مرزوقی خطاب به تکفیری ها گفت « سلاح های خود را زمین بگذارید و از کوه ها به آغوش ملت خود باز
گردید ».
رئیس جمهور تونس نه درباره تدابیر مربوط به عفو عمومی و نه درباره قانونی که به گفته وی قرار است در این زمینه در مجمع ملی موسسان به رای گذاشته شود، به اطلاعات بیشتری اشاره نکرد.
 قانون ضد تروریستی تونس که در زمان زین العابدین بن علی، رئیس جمهور سابق تونس تصویب شده است، برای هر کسی که با یک گروه ممنوعه در ارتباط باشد، حتی در صورتی که هیچ جنایتی مرتکب نشده باشد، مجازات های سنگینی پیش بینی کرده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.