سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله یزدی:

جامعه مدرسین وابسته به هیچ دولتی نیست

جامعه مدرسین با وجود سبقه علمی و حوزوی، نسبت به تمام مسائل جامعه حساسیت دارد و در عین این که به هیچ دولتی وابسته نیست، تذکرات و اخطار های لازم را به مسئولان از رئیس دولت گرفته تا وزرا و ...، داده و از مبانی عقیدتی و دینی دفاع می کند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از حوزه؛ آیت الله یزدی، امروز در دیدار کارکنان دفتر جامعه مدرسین حوزه،  با تبریک ایام ماه رجب، به تبیین جایگاه و ماهیت نهاد جامعه مدرسین پرداخت و گفت: این نهاد علمی، حوزوی و سیاسی، با سابقه 50 ساله  و متشکل از رجال و شخصیت های علمی، اجتماعی و سیاسی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و وجود اکثریت به اتفاق علما، فضلا و صاحب نظران حوزه علمیه قم که مرکز اصلی تبیین اعتقادات و مبانی اسلام است، جایگاه عظیمی به آن داده است .

وی، وضعیت حوزه امروز را با گذشته بسیار متفاوت دانسته و افزود: حوزه امروز با قریب به صد هزار طلبه ایرانی و 30 تا 40 هزار طلبه غیر ایرانی، رشد قابل توجهی نسبت به گذشته داشته است.

حساسیت روحانیت نسبت به مسائل روز

رئیس جامعه مدرسین حوزه با اشاره به حساس بودن علما و روحانیت نسبت به مسائل روز، ادامه داد: در شرایط امروز نمی توان نسبت به دنیا بی تفاوت بود.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به نقش رهبری در پیروزی های نهضت های مردمی، تصریح کرد: ناکامی برخی نهضت های منطقه و وضعیت اسفبار برخی کشورهای اسلامی همچون مصر، به دلیل نداشتن رهبری با کفایت بود.

امام خمینی(ره)؛ معجزه قرن

وی با بیان این که امام خمینی(ره) در واقع معجزه قرن بوده و بزرگترین انقلاب تاریخ ایران را پایه گذاری کردند، یادآور شد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و ادامه روند کامیابی جمهوری اسلامی، مدیون رهبری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

آیت الله یزدی، استقلال را یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب دانسته و ابراز داشت: روحیه خودباوری جامعه مهمترین ره آور استقلال است. ما امروز شاهد برکات این روحیه، در توسعه و پیشرفت حوزه های مختلف هستیم.

غرب جرأت حمله ندارد

رئیس جامعه مدرسین حوزه با اشاره به اقتدار روز افزون جمهوری اسلامی، عدم عملی کردن گزینه های نظامی علیه نظام اسلامی را نتیجه قدرت و استقلال ایران خواند و تاکید کرد: امروز تمام منافع غرب در منطقه، در تیررس جمهوری اسلامی است و این موضوع باعث بازدارندگی دشمنان شده است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر برادران ما در جنوب لبنان، در مقابل هجوم رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی مقاومت می کنند، نتیجه حمایت ها و ارتباطات جمهوری اسلامی با آنهاست.

وجه اشتراک منافقین و تروریست های سوریه

وی همچنین به وقایع سوریه اشاره کرد و با مقایسه تروریست های سوریه با منافقین، در تحلیل این موضوع گفت: منافقین می گفتند ظرف چند هفته کار را تمام می کنند، ولی 36 سال است که نظام اسلامی با اقتدار پیش می رود، تروریست های سوریه نیز از همان ابتدا ادعا می کردند، ظرف چند هفته نظام این کشور را ساقط می کنند، حالا پس از گذشت 35 ماه، اسد اکثر مناطق سوریه را در اختیار دارد.

وقاحت آخوندهای درباری عربستان

آیت الله یزدی با تاکید بر این که تروریست های سوریه با عبور از تمام خطوط قرمز و دریدن پرده حیا و عفت، دست به هر جنایتی می زنند، تصریح کرد: وقاحت در بیان آخوند های درباری عربستان به اوج خود رسیده است و صریحا فتواهای خلاف شرع و عفت جامعه صادر می کنند و بزرگترین گناه ها را مرتکب می شوند.

هرگاه لازم باشد، اخطار می دهیم

رئیس جامعه مدرسین حوزه در بخش پایانی سخنان خود به وجهه سیاسی این نهاد حوزوی اشاره کرد و گفت: نهاد جامعه مدرسین مجموعه ای است که با وجود سبقه علمی و حوزوی، نسبت به تمام مسائل جامعه حساسیت دارد و در عین این که به هیچ دولتی وابسته نیست، تذکرات و اخطار های لازم را نسبت به مسئولان از رئیس دولت گرفته تا وزرا و ... داده و از مبانی عقیدتی و دینی دفاع می کند.

حرکت پشت سر رهبری و مراجع

وی در پایان با تقدیر از تلاش های کارکنان دفتر جامعه مدرسین، ابراز داشت: خدا را شاکریم که در تشکیلات جامعه مدرسین حضور داريم و پشت سر رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام حرکت می کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: جامعه ، مدرسین ، وابسته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.