سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/رایزن اقتصادی ایران در هندوستان :

پاشنه آشیل اقتصاد هندوستان ، منابع انرژی است

رایزن اقتصادی ایران در هندوستان گفت: هندوستان چهارمین کشور بزرگ مصرف کننده انرژی در جهان است ، که در صورت تأمین منابع انرژی در این کشور ، درسال های آینده با تحول اقتصادی چشمگیری روبه رو خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، محمد مداح با اشاره به اینکه اقتصاد هندوستان به دلیل جمعیت زیاد و نابرابری های زیاد اقتصادی ، مشکلات و کاستی های فراوانی دارد ، افزود : با این وجود اقتصاد هندوستان چهارمین اقتصاد بزرگ دنیاست.

مداح در تشریح وضعیت صادرات هندوستان خاطرنشان کرد : صنایع نساجی ، مواد شیمیایی ، مواد غذایی ، فولاد ، تجهیزات حمل و نقل در بخش راه آهن ، سیمان ، بنزین ، ماشین آلات صنعتی ، نرم افزار ، مواد دارویی از مهمترین اقلام صادراتی این کشورند.

وی ، برنج ، گندم ، کنجاله سویا ، کتان ، کنف ، چای ، نیشکر ، تولیدات لبنی و گوشت را هم از مهمترین اقلام صادراتی این کشور در بخش کشاورزی و دامپروری عنوان کرد.

مداح مهمترین چالش اقتصاد هندوستان را کمبود منابع انرژی دانست و تصریح کرد : تا سال 2012 میلادی ایران دومین تامین کننده انرژی این کشور بود که به علت تحریم های تحمیل شده به ایران و فشار آمریکا ، هندوستان خرید نفت خود از ایران را کاهش داد و امروزه هفتمین تامین کننده نفت هندوستان هستیم.

وی طرح خط لوله انتقال گاز از ایران به هندوستان که مدت هاست متوقف شده است را یکی از فرصت های مطلوب تعامل اقتصادی بین دو کشور عنوان کرد و یادآور شد: این خط لوله تا پاکستان رسیده است و با پیگیری های انجام شده کار اتمام آن به زودی از سر گرفته می شود.

رایزن اقتصادی ایران در هندوستان با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه و جهان گفت : هندوستان برای دسترسی به بازار افغانستان و کشورهای آسیای میانه و روسیه راهی به جز ایران ندارد ، و در همین راستا تاکنون صد میلیون دلار برای طرح چابهار اختصاص داده اند تا با مشارکت ایران کالاهای خود را از طریق بندر چابهار صادر کنند./س

برچسب ها: اقتصاد ، کرمان ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.