سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوبری در مراسم رونمایی از مستند "گام نهایی":

غرب اجازه نمی‌دهد با امضای توفق‌نامه‌ها ایران پیشرفت کند

سفیر سابق ایران در شوروری گفت: حتی اگر برای استقلال قدم به قدم توافق‌نامه‌ها را امضا کرده و تحویل غرب دهیم به امید اینکه ایران پیشرفت کند هرگز امکان‌پذیر نیست و تنها راه پیشرفت ایران حفظ استقلال کشورمان است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران ناصر نوبری سفیر سابق ایران در شوروری در مراسم رونمایی از مستند هسته‌ای "گام نهایی" که عصر امروز(سه‌شبه) در سالن ثامن‌الحجج(ع) دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: نکته اصلی و حائز اهمیت برای مسئولین، باید پیشرفت کشور باشد چرا که مشکل اصلی ما با غرب برسر همین موضوع بوده ولی غرب به زعم خود اجازه پیشرفت را به ایران نمی‌دهد. 

وی در ادامه تصریح کرد: پس اگر با سرابی به نام پیشرفت و رفاه ایران به سمت امضای توافق‌ نامه‌ها پیش رویم، هرگز غرب اجازه نمی‌دهد که این امر برای کشور ما محقق شود.  
 
سفیر سابق ایران در شوروری با اشاره به استراتژی آمریکا در منطقه خاورمیانه گفت: استراتژی آمریکا در خاورمیانه متفاوت بوده که اجازه پیشرفت به هیچ کشوری را بیشتر از رژیم غاصب صهیونیستی نمی‌دهد.  
 
وی با اشاره به مسیر سخت پیش‌روی مسئولین گفت: در این راه سختی‌، فشار و تحریم بسیار است و غرب تنها به این دلیل استقلال ما را نشانه گرفته که ما نتوانیم با توسل به استقلالمان پیشرفتی حاصل کنیم. 

نوبری در ادامه بیان داشت: آمریکا دوستان زیادی در منطقه خاورمیانه دارد اما آنها با وجود دوستی با اسرائیل پیشرفتی در کشورشان حاصل نشده است. 

نوبری با بیان اینکه اصلاح‌‌طلبان معتقدند اگر 10 سال غنی‌سازی در کشور نداشته باشیم اتفاقی نخواهد افتاد، گفت: آیا اگر ما 10 سال غنی‌سازی نداشته باشیم برای آمریکا مانند ژاپن می‌شویم؟ تجربه علم و استراتژی به ما ثابت کرده که غرب در مقابل ایران حسن نیت ندارد و خواهان عقب‌نشینی ایران از حقوق خود است.

سفیر سابق ایران در شوروی همچنین بیان داشت: ما اگر می‌گوییم باید از خون شهدا پاسداری کنیم بدین معنی نیست که می‌خواهیم سختی و فقر بکشیم بلکه برعکس شهدا برای رفاه و پیشرفت ملت شهید شدند، حراست از خون شهدا پاسداری از آسایش و رفاه مردم است و آنچه که ما نسبت به توافق‌نامه نقد داریم این است که آنها آسایش و رفاه کشورمان را محاصره کرده‌اند.  
 
نوبری ادامه داد: کاری نکنیم که غرب نسبت به ما تقلب کرده و ایران را پرچم‌دار جنگ و دعوا و مقاومت در جهان نمایان کرده و خود را نماد صلح و آسایش و پیشرفت معرفی کند. 

وی با اشاره به اظهارات اخیر دکتر روحانی به مناسبت بزرگداشت روز معلم مبنی بر اینکه اگر نسبت به غرب سازش‌کار نباشیم باید با آنها بجنگیم، گفت: ما باید بدانیم که بین سازشکاری و جنگ یک راه میانه نیز وجود دارد؛ نه رادیکالی و نه وادادگی کور.

نوبری بیان داشت: من از راه دفاع از مذاکره وارد بحث شده‌ایم، 10 سال پیش ما مذاکرات ضعیفی داشتیم که محصول آن شکست بود و امروز اگر مذاکره‌ ضعیف باشد بار دیگر به شکست منجر می‌شود.

وی با اشاره به صحبت‌های استاد شهید مطهری مبنی بر اینکه راست و چپ دو لبه قیچی بوده که راه اسلام را قیچی می‌کنند، گفت: اگر کارها و تندروی‌های گذشته نبود امروز توجیهی برای فروش منافع ملی وجود نداشت.

سفیر سابق ایران در شوروی گفت: متأسفانه برخی، راه امام(ره) را راه جنگ و بدبختی دانسته و برخی دیگر راه مذاکره را مملکت‌فروشی و بردگی بیان کردند.  
 
وی تصریح کرد: مردم ایران برای پیشرفت کشورشان انقلاب کردند تا کسی برای آنان خط معین نکند و غرب‌ نتواند برای کشورمان پرچم بلند کند.  
 
نوبری همچنین راه علمی و کارشناسی را تنها جواب مسئله دانست و بیان داشت: راه افراط و تفریط جواب مسئله نبوده و فضای کشور را نباید تنگ کرد، نباید تا کسی انتقاد کرد سریع با وی برخورد شود.
 
سفیر سابق ایران در شوروی همچنین خطاب به دکتر روحانی رئیس‌جمهور گفت: کلمه سازش‌‌کاری که شما به کار برده‌اید در کشور ما یک اصلاح سیاسی بوده و علیرغم معنای واقعی در لغت‌نامه دهخدا که به معنای صلح و صفا است ولی در بحث سیاسی کشورمان به معنای گذشتن از منافع ملی است، درحالیکه سازش‌کاری هرگز به معنای صلح‌طلبی نبوده و به معنی فروش رایگان منافع ملی است. 

شایان ذکر است این مستند هسته‌ای "گام نهایی" به کارگردانی و نویسندگی سیدمحمدعلی صدری‌نیا و سیدمحمدحسین میری و تهیه‌کنندگی امین حسنی که به سیر تاریخی تحول انرژی هسته‌ای در کشورمان قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخته است، عصر امروز برای اولین بار در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران رونمایی شد.  

انتهای پیام/

برچسب ها: اسرائیل ، آمریکا ، پیشرفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.