سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شریف‌احمدی:

مسئولان درباره مفاسد اقتصادی جدی‌تر عمل کنند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: مسئولان درباره مفاسد اقتصادی جدی‌تر عمل کنند، چراکه کاسه صبر مردم سرریز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "احسان شریف‌احمدی" در نشست مشترک جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در سال‌روز فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با مفاسد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: قرار نیست که به اصطلاح با کدخدای دنیا تعامل داشته باشیم. آن‌هایی که می‌گویند ما با همه دنیا رابطه خواهیم داشت، اشتباه می‌گویند. اگر قرار بود غیر از این باشد، آرمان‌های امام خمینی(ره) زیر سوال می‌رفت.
 
وی با بیان اینکه اوایل انقلاب فرهنگ عمومی برای زندگی بدون اشرافیت آغاز شد، اظهار داشت: علت اینکه فرهنگ عمومی به مردم رسید، الگو قرار دادن زندگی مسئولان بود، اما بعد از فوت حضرت امام(ره) شرایط ساده‌زیستی کشور ما خراب شد. این تغییر فرهنگ سرشاخه‌هایی داشت که آن را در مسئولان هدایت می‌کرد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به سخنرانی آیت‌الله هاشمی در سال 68 افزود:  آیت‌الله هاشمی قصد داشت تا با ادبیاتی جدید، تفکرات جدیدی را القا کند. باید پرسید که چرا وی در آن سخنرانی تاکید داشت که دیگر امام نیست و رهبر ما آیت‌الله خامنه‌ای است؟ علت اینکه او ملت مستضعف را مردم آسیب‌پذیر خواند چه بود؟ یادداشت‌های شهیدآوینی که نقدهای تندی به دولت و تغییر فرهنگ وارد کرده بود را به خاطر بیاورید.
 
وی با اشاره به فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری گفت: باید دانست نکات هشت ماده‌ای این فرمان چه بوده است و باید توجه کرد که این فرمان فقط برای قوه مجریه صادر نشده و خطاب به هر سه قوه بوده است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران تاکید کرد: نباید نقش قوه قضاییه در مبارزه با مفاسد اقتصادی را نادیده گرفت. با روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بیشتر شد؛ هرچند عزم جدی که دولت نهم و دهم داشت به صورت کامل محقق نشد.
 
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به نتیجه رفراندوم دریافت یارانه از سوی مردم گفت: رفراندوم اقتصادی و یارانه‌ای پیام‌های مختلفی داشت که با وجود صحبت‌های مراجع و همکاری رسانه‌ها و سازمان‌های مختلف، دولت نتوانست یک عزم جدی در مردم برای انصراف از یارانه‌ها ایجاد کند.

شریف‌احمدی تأکید کرد: به مسئولان هشدار می‌دهیم که درباره مفاسد اقتصادی جدی‌تر عمل کنند، چراکه کاسه صبر مردم سرریز خواهد شد و اگر عزم جدی در سه قوه ایجاد نشود، خدای ناکرده از درون نظام دچار مشکل خواهیم شد.
 
وی خاطرنشان کرد: ما دانشجویان انقلاب اسلامی احساس می‌کنیم که باید به دولت تذکراتی بدهیم که شرایط کشور را به طور صحیح ببینند و نگذارند کسانی که در دهه 70 بر سر کار بودند، احساس کنند، می‌توانند در این دولت به فعالیت بپردازند. مردم ما خواستار اصلاح ساختارهای ظالمانه در داخل و خارج کشور هستند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.