سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدی در تذکر شفاهی تشریح کرد

کاهش 25 متری سطح آب سفره‌های زیرزمینی در قزوین

عضو کمیسیون اصل نود با بیان اینکه متاسفانه سطح آب سفره‌های زیرزمینی آب قزوین 25 متر کاهش پیدا کرده است گفت: این معضل به حدی بزرگ شده است که در تامین آب شرب شهرستان‌ها و روستاها با معضلات جدی روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ داوود محمدی نماینده قزوین در جلسه علنی امروز، در تذکر شفاهی به مسئولان اجرایی کشور گفت: وضع اسف‌بار استان قزوین نیاز به رسیدگی مسئولان دارد و متاسفانه سطح آب سفره‌های زیرزمینی تا 25 متر کاهش یافته و با پیشرفت شوره‌زار در دشت بی‌بدیل قزوین و فرو نشست زمین و خشک شدن باغستان سنتی قزوین روبرو شده‌ایم.

وی تاکید کرد: این مشکل به حدی بزرگ‌شده که امروز نه تنها در تامین آب کشاورزی در شهرها و روستاها ناتوانیم بلکه در تامین آب شرب شهرستان‌های قزوین، آبیک و البرز و همچنین روستاها با مشکلاتی روبرو هستیم.

این نماینده مجلس افزود: در حوزه راه‌ها نیز تقاضای اتصال الموت شرقی به تنکابن و الموت غربی به رحیم‌آباد رودسر که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است را داریم.

عضو کمیسیون اصل نود اضافه کرد: این اقدام باعث کوتاه شدن مسافت به میزان 180 کیلومتر و صرفه‌جویی در مصرف 100 میلیون لیتر خواهد شد و همچنین شاهد بازگشت کل سرمایه‌گذاری به عمل آمده هستیم.

محمدی تصریح کرد: همچنین خواستار ادامه متروی هشترود به قزوین و راه‌آهن قزوین و بویین زهرا به قم و کمربندی جنوب به قزوین به روش فاینانس یا از محل فروش اوراق مشارکت هستیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: همچنین استدعا دارم تکمیل و تعریض جاده‌های آبیک به محمدیه، آبیک به خاک‌ علی،‌ الوند به کمال آباد و احداث بیمارستان‌های دولتی در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

محمدی افزود: تامین پزشک مورد نیاز در مراکز درمانی و روستایی و احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرهای آبیک، محمودآباد، نظام آباد، مهرگان و الوند نیز امری ضروری برای رسیدگی و توجه به مسئولان است.

وی حل مشکلات مسکن مهر شهر مهرگان را مورد توجه قرار داد و گفت: اقدامات اساسی در ساماندهی امامزاده حسین و سایر امامزاده‌های قزوین در دستور کار قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون اصل نود خاطرنشان کرد: حل مشکل نیروهای شرکتی، پیش‌دبستانی، آموزش و پرورش، مربیان فنی و حرفه‌ای،‌ توجه به وضع معیشتی بازنشستگان از مشکلات مردم حوزه انتخابیه بنده است که باید مسئولان در جهت رفع آن بکوشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرو ، زمین ، خشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.