سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

استقبال منابع طبیعی از کشت گیاهان دارویی در مراتع استان زنجان

مسئول ترویج و آموزش اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: منابع طبیعی از کشت گیاهان دارویی در مراتع استان زنجان استقبال می‌کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگارن،محمدرضا گل‌محمدی اظهار داشت: به منظور بهره‌برداری مطلوب‌تر از مراتع و دیم‌زارهای کم بازده می‌ِتوان در این مکان‌ها اقدام به کشت گیاهان دارویی کرد.

وی خاطرنشان کرد: کشت گیاهان دارویی مختلف در مراتع و همچنین دیم‌زارهای کم بازده مزایای فراوانی دارد که اداره‌کل منابع طبیعی استان زنجان نیز از این موضوع استقبال می‌کند.

مسئول ترویج و آموزش اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: در راستای کشت گیاهان دارویی در مراتع استان زنجان با بهره‌برداران مختلفی در این زمینه صحبت کردیم و آمادگی واگذاری مراتع و اراضی کم بازده خود نیز به بهره‌برداران داریم.

این مسئول با تاکید بر اینکه حمایت‌های لازم در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان زنجان از طرف اداره‌ کل منابع طبیعی صورت می‌گیرد، بیان کرد: با وجود اطلاع رسانی‌های صورت گرفته تاکنون کسی برای این منظور اعلام آمادگی نکرده است.

گل‌محمدی به نقش ترویج و آگاهی بخشی در زمینه کشت گیاهان دارویی در دیم‌زارها و اراضی کم بازده اشاره و عنوان کرد: ترویج پایه و اساس اجرای هر پروژه‌ای به شمار می‌رود و نباید اهمیت ترویج را در این زمینه نادیده گرفت.

وی به اقدامات ترویجی صورت گرفته اشاره کرد و بیان داشت: تا به حال چندین بار به طرق مختلف از طریق رسانه‌های عمومی استقبال منابع طبیعی از کشت گیاهان دارویی در اراضی کم بازده استان زنجان و همچنین مزایای اجرای این طرح اطلاع رسانی شده است.

مسئول ترویج و آموزش اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ادامه داد: در نظر داریم امسال علاوه بر اطلاع رسانی از طریق رسانه‌‌ها، کلاس‌های آموزشی و ترویجی مختلفی نیز برای علاقه‌مندان و فعالان عرصه گیاهان دارویی  برگزار کنیم.

این مسئول اظهار کرد: قصد داریم از بین افرادی که امسال در کلاس‌‌های آموزشی کشت گیاهان دارویی شرکت می‌کنند عده‌ای را برای اجرا و پیشبرد پروژه انتخاب کنیم تا بهره‌برداری از گونه‌های دارویی به صورت صنعتی و نیمه صنعتی باشد.

گل‌محمدی با اشاره به پراکندگی گیاهان دارویی در زنجان گفت: گونه‌های دارویی موجود در استان زنجان در نقاط مختلف پراکنده شده‌اند، ولی ارتفاعات ماهنشان، زنجان و طارم بالاترین تنوع و کیفیت گیاهان دارویی را دارا هستند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زنجان ، کشت ، گیاه ، دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.