سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادگاه عالی آمریکا

مقررات پیشنهادی جديد محدود کننده فروش و حمل اسلحه در آمریکا را رد کرد

اصل دوم قانون اساسی آمریکا به مردم اجازه می دهد در ملاء عام و اماکن عمومی با خود اسلحه حمل کنند. برآورد می شود بیش از 300 میلیون اسلحه در دست مردم آمریکا باشد. هر سال بیش از سی هزار نفر در آمریکا در خشونتهای مرتبط با اسلحه کشته می‌شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، دادگاه عالی آمریکا مقررات جدید برای کنترل اسلحه را رد کرد.

دادگاه عالی آمریکا اعلام کرد با تصویب هر گونه قانونی که مقررات فعلی حاکم بر خرید و فروش و حمل اسلحه را در آمریکا به چالش بکشد، مخالف است. 

این تصمیم دادگاه عالی آمریکا در حالیست که هم اکنون بحثهای زیادی میان طرفداران و مخالفان لابیهای اسلحه در این کشور جریان دارد. بحث درباره این مسئله پس از آن بالا گرفت که در نتیجه چندین تیراندازی مرگبار در سالهای اخیر در آمریکا و کشته شدن شمار زیادی کودک ، بسیاری از مردم خواستار تصویب قوانینی برای محدود کردن خرید و فروش و حمل اسلحه شدند. تا کنون برخی از ایالت‌ها قوانینی را به این منظور تصویب کرده اند اما بزرگترین لابی اسلحه در آمریکا با انتقاد از این قوانین آن را ناقض قانون اساسی می داند. 

به گفته مسئولان انجمن اسلحه آمریکا اصل دوم قانون اساسی آمریکا به مردم اجازه می دهد در ملاء عام و اماکن عمومی با خود اسلحه حمل کنند. برآورد می شود بیش از 300 میلیون اسلحه در دست مردم آمریکا باشد. هر سال بیش از سی هزار نفر در آمریکا در خشونتهای مرتبط با اسلحه کشته می‌شوند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: تصویب ، مقررات ، محدود ، اسلحه ، رد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.