سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک پنجم "حساسیت‌های پوستی" به شکل مزمن درمی‌آیند

نتایج یک تحقیق نشان داد که حدود یک پنجم حساسیت‌های پوستی پس از مراحل حاد بیماری و یا حتی پس از بهبود آن، به شکل مزمن در می‌آیند.

منصور جواهری متخصص پوست و مو، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: حساسیت‌ پوستی مشکلی بسیار شایع در بین افراد جامعه است و  اگرچه در اغلب موارد مشکل خاصی به همراه ندارد، اما در مواردی می‌تواند موجب مشکلات جدی برای فرد مبتلاشود. 

وی اظهار داشت: حساسیت پوستی در مجموع به دو دسته آلرژیک یا تماسی و تحریکی تقسیم بندی می‌شوند که در اغلب آن‌ها، التهاب و قرمزی پوست مشاهده می‌شود.

جواهری با بیان این‌که در حساسیت پوستی آلرژیک بدن در نتیجه تماس با ماده‌ای که در محیط وجود دارد دچار التهاب می‌شود، تصریح کرد: در عین حال حساسیت پوستی تحریکی به دنبال تماس زیاد و مکرر با ماده حساسیت‌زا و یک نوع محرک به وجود می‌آید.

وی یادآور شد: حساسیت‌های پوستی در ابتدا به صورت حاد هستند، اما در برخی از موارد می‌توانند به صورت مزمن درآیند.

جواهری گفت: نتایج یک تحقیق نشان داد که حدود یک پنجم حساسیت‌های پوستی پس از مراحل حاد بیماری و یا حتی پس از بهبود آن، به شکل مزمن در می‌آیند.

وی خاطر نشان کرد: درمان حساسیت‌های پوستی مزمن که به مدت زمان طولانی‌تری ادامه یافته و شدت بیشتری دارند، بسیار مهم بوده و سهل انگاری در آن عواقب زیادی خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: حساسیت ، پوست ، آلرژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.