سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک /

مصرف سالانه ۱۵۰هزارتن گندم در بخش آرد و نان استان مرکزی

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: براساس آمار به دست آمده، در استان مرکزی بطور سالانه ۱۵۰ هزار تن گندم در بخش نان و آرد مصرف می شود.

 جواد حسنی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ؛ گفت :گندم یکی از محصولات استراتژیک و مورد توجه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران است که امروزه به عنوان محور اصلی به ویژه در بحث اقتصاد مقاومتی بسیار مورد تاکید است.

وی افزود: سال گذشته 150 هزار تن گندم در این استان خریداری شد و هیچ مشکلی به لحاظ پرداخت هزینه گندم خریداری شده به کشاورزان وجود ندارد.

حسنی تصریح کرد: ساوه، نخستین شهرستان استان مرکزی در برداشت و خرید گندم از کشاورزان است و بنابراین باید با مدیریت مناسب از ایجاد هرگونه مشکل به لحاظ ذخیره و عرضه به موقع آن به بازار ممانعت کرد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با اشاره به این که ظرفیت سیلوهای مکانیزه گندم در این استان 400 هزار تن است، گفت: یک سیلوی مکانیزه نگهداری گندم در ساوه در حال ساخت است که با 96 درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی احداث را می گذراند.

وی افزود: همه ما باید در بحث برداشت گندم خود را مسئول دانسته و نقش خود را به خوبی ایفا کنیم، چراکه این توان و انگیزه می تواند به افزایش تولید و بالا بردن ضریب خرید گندم کمک کند.

حسنی تصریح کرد: بیشترین تلاش ما باید در راستای افزایش سطح تولید گندم در این استان از طریق همکاری و تعامل و تدبیر و بسیج امکانات و تجهیزات باشد.

وی افزود: کشاورزان زحمت کش ترین افراد جامعه هستند که نسبت به صرف وقت وهزینه خود، کمترین سود را دریافت می کنند و حمایت از کشاورزان در دستور کار اصلی مجموعه های متولی امر باید قرار داشته باشد
برچسب ها: مصرف ، گندم ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.