سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

قرار گرفتن تنها 15 هزارتن محصول استان لرستان در چرخه بسته‎بندی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان گفت از سه میلیون تن تولید بخش کشاورزی استان تنها برای بسته‎بندی 15 هزار تن برنامه‎ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ پیرحیاتی با بیان اینکه در حال حاضر در دنیا واحد غذایی از 500 گرم تا یک کیلو است، افزود: متأسفانه در کشور ما فروشندگان دوره‎گرد با فروش چندین کیلویی محصولات به مردم زمینه افزایش زباله و پسماند را در شهرها افزایش داده‎اند که اگر بتوانیم تولیدات را با بسته‎بندی به بازار عرضه کنیم کاهش چشمگیری را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به ظرفیت استان در تولید محصول سالم، یادآور شد: در کشور، ما جزء اولین استان‎های دارای پتانسیل تولید محصول سالم هستیم.

پیرحیاتی خاطرنشان کرد: می‎توانیم با تولید کود آلی در استان بخشی از نیاز کود کشاورزان را به جای استفاده از کود شیمیایی فراهم کنیم که البته این کار برای اجرایی شدن نیاز به مشارکت سایر دستگاه‎ها دارد.

معاون جهاد کشاورزی با اشاره به پسماندهای ویژه بخش کشاورزی گفت: از این نوع پسماندها می‎توان به سموم اشاره کرد که باعث آلودگی محیط زیست، آب و تهدید سلامت انسان و سایر موجودات می‎شوند.

وی اظهار کرد: می‎بایست در طرح جامع مدیریت پسماند، شهرداری‎ها قسمت‎های روستایی را نیز لحاظ کنند و اجازه دفن زباله‎ها را در مکان‎های ویژه شهرها به آنها نیز بدهند.

پیرحیاتی با اشاره به راه‎اندازی سیستم مانیتورینگ در سازمان جهاد کشاورزی افزود: با این طرح در بلندمدت فروش سموم ثبت می‎شود و می‎توان بررسی کرد که یک سم در کدام نقطه استفاده و به کجا پسماندش وارد می‎شود./س
 
برچسب ها: چرخه ، بسته بندی ، محصول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.