سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه ای تلویزیونی؛

السیسی: اگر انتخاب شوم اخوان‌المسلمینی در مصر باقی نخواهد ماند/ دو بار به جانم سوءقصد شد

عبدالفتاح سیسیی، فرمانده پیشین ارتش مصر که برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آن کشور از ارتش خارج شده است، گفت اگر به این مقام برسد، اخوان‌المسلمین در آن کشور به پایان می‌رسد و دیگر بازگشتی برای آنها وجود نخواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ "عبد الفتاح السیسی" دوشنبه شب در گفتگو با شبکه تلویزیونی "سی بی سی" مصر گفت: یکی از مشکلات نظام های سابق مصر، عدم ارتباط با مردم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه تصمیم خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری گرفته در ماه فوریه گذشته گرفته است، گفت:اقداماتی که در روز 3 ژوئن صورت گرفت برای تسلط بر حکومت نبود.

وزیر دفاع سابق مصر در بخش دیگری از  سخنان خود گفت:شاید تصمیم من برای حضور در انتخابات، نیروهای مسلح را به خطر انداخته است.

"عبدالفتاح السیسی" با اشاره به اینکه سکوت من در مدت زمان اخیر به دلیل اینکه امیدهای مردم مصر را نمایندگی می کردم ، ضروری بود گفت : مصری ها من را از طریق همه پرسی در قانون اساسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.

وی همچنین از دو سوءقصد نافرجام به جان خود خبر داد و تاکید کرد به غیر از خدا از هیچ کسی نمی ترسم.

فرمانده سابق نیروهای مسلح مصر همچنین گفت : افکار عمومی را برای وقوف بر رویکردها و مطالباتشان پیگیری میکنم.

"عبدالفتاح السیسی" با اشاره به اینکه نامزد ارتش در انتخابات ریاست جمهوری نیستم تصریح کرد : در صورتی که رئیس جمهور شوم برای ارتش نقشی در حکومت نخواهد بود. 

مصاحبه ژنرال پیشین ارتش مصر که با لباس غیرنظامی در استودیو حاضر شد، از پیش ضبط شده بود و بخش دوم آن نیز قرار است روز سه‌شنبه پخش شود.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.