سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/ به مناسبت بازگشت آب به تالاب هامون:

ریاست سازمان حفاظت محیط زیست پیام تبریکي صادر کرد

ریاست سازمان حفاظت محیط زیست درباره بازگشت آب به تالاب هامون گفت: بعد از خشکسالی مدید، بازگشت آب به هامون نویدبخش زندگی مجدد این تالاب بین‌المللی است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، معصومه ابتکار در پیامی به مناسبت بازگشت آب به هامون افزود: در کنار بارش‌های خوب در منطقه که نشان از الطاف خداوندی دارد، اقدامات جدی در دولت تدبیر و امید مانند پیگیری برای برداشتن موانع ورود آب و باز شدن آبراهه‌ها و تلاش‌هایی در سطوح محلی و استانی، ملی، دو جانبه و بین‌المللی نیز اثربخش بوده است.

وی ادامه داد: چند روزی است که خبر مهم و مسرت بخش احیای تدریجی تالاب بین‌المللی هامون به گوش می‌رسد خبری که نه تنها مردم شریف سیستان و بلوچستان بلکه همه مردم ایران را خوشحال کرده است.

ابتکار خاطر نشان کرد: بعد از خشکسالی مدید، بازگشت آب به هامون نویدبخش زندگی مجدد این تالاب بین‌المللی، بازگشت پرندگان مهاجر، ماهیان بومی و احیای مشاغل کشاورزی، حصیربافی، گاومیش داری و نیز نشاط و سرزندگی به این منطقه است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: تصاویر زیبای رشد مجدد نیزارها و شادی و بازی اهالی در خنکای آب هامون روشنی چشم هر بیننده‌ای است.

ابتکار گفت: مدیریت صحیح منابع آب از سوی همه دستگاه‌های ذی‌ربط البته می‌تواند به حفظ و پایداری این زیست بوم ارزشمند کمک کند تا

بتواند به خدمات ارزنده خود تداوم بخشد. به امید احیای همه تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور، انشاءالله.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.