سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

توجه به اقتصاد مقاومتی با رویكرد جهادي و حمايت از تولید داخلی

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت:هر چند مبنای رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد عدالت اجتماعی جز لاينفك اقتصاد مقاومتي و منويات سالانه مقام معظم رهبري است ،از سوی دیگر، فشارها و تحریم‌های دشمنان، مبارزه ای جدی و ریشه‌ای می‌طلبد؛بنابراين توجه به موضوع «اقتصاد مقاومتی» نیز باید ریشه‌ای و زیربنایی باشد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عظمائي در جلسه شوراي مديران و معاونين اين سازمان با اشاره به هفته كارو كارگر و اهميت فعاليت اين قشر از افراد جامعه ادامه داد :از جمله مسائل مهم در یك مبارزه اقتصادی، توجه به تولید با همت و تلاشی مضاعف در راستای كم كردن وابستگی‌های وارداتی و تأمین نیازهای داخلی در حد توان است. شاید نخستین برداشت ها در این مطلب، مخاطب را قشر زحمتكش و كوشای كارگر بداند، در حالی كه سابقه نشان داده، این قشر در كنار مدیریت و برنامه ریزی مناسب، كارآیی بالایی داشته و یكی از اركان مثلث سرمایه، كار و مشتری است و اگر اهمیت بیشتری از آن دو نداشته باشد، قطعا كمتر هم نیست .

وي همچنين اظهار داشت : تلاش جهادگونه در برنامه‌ریزی دقیق و به‌كارگیری نیروهای متعهد و متخصص در تولیدات و افزایش كیفیت محصولات با بهینه سازی دستگاه‌ها و توجه كامل و همه جانبه به همه خدمات مورد نیاز فرایند تولید می‌تواند در زمره این نوع تلاش ها قرار گیرد .

عظمائي افزود : تولید باید به لحاظ كیفیت مایه مباهات تولید كننده و تأمین كننده نیاز مشتری و به لحاظ كمیت نیز دارای مقتضيات نیازهای داخلی و خارجی، با محوریت مشتری مداری باشد و با این نگاه است كه فعالیت‌ها جنبه جسمی و روحی پیدا كرده و انگیزه جهادگونه در آن تقویت خواهد شد.

رئيس سازمان صنعت معدن وتجارت استان آذربايجان شرقي با اعلام اين مطلب كه همین نگاه وهمین تلاش جهادگونه است كه خریدارن ومشتریان داخلی رانیزمسحوروشیفته تولیدات داخلی خواهدکرد، گفت :در هر مقطع كه نياز مشتري فراهم شود او نيزباآگاهی ازموقعیت حساس كشور،برای رفع نیازهای خودبه تولیدات داخلی روی آورده وافزون برناكارآمدكردن نیرنگ‌هاوتحریم‌های دشمن برای فشاربه كشور،درراستای تقویت تولیدداخلی،سرمایه‌گذاری دركشور،اشتغال جوانان،گردش سرمایه درداخل،تقویت نظام خانواده،تقویت هویت ملی،جلوگیری ازناهنجاری‌های اجتماعی،ایجادهمبستگی ملی وسرانجام مصرف بهینه گام برخواهد داشت .
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: حمایت ، تولید ، داخلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.