سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال حمله ارتش اوکراین به "اسلوویانسک"

به گفته منابع محلی نگرانی از افزایش عملیات نظامی ارتش اوکراین در شهر عمدتا روسی زبان نشین اسلوویانسک در شرق کشور افزایش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، ارتش اوکراین از روز یکشنبه به منظور فشار آوردن بیشتر بر شورشیان طرفدار روسیه راه‌های اصلی را مسدود کرده است.

"هریت سیلم"، خبرنگار آزاد در اسلوویانسک می گوید که طرفداران روسیه پایگاه مردمی قدرتمندی در شهر دارند. با این حال او می گوید که شهروندان از احتمال حمله ارتش اوکراین برای پس گرفتن مرکز شهر بسیار نگران هستند.

آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر اوکراین روز یکشنبه گفت که ارتش اوکراین به عملیات "ضد تروریستی" خود در شرق کشور ادامه خواهد داد.

سه روز پیش کشته شدن بیش از ۴۰ نفر از طرفداران روسیه که در مقر اتحادیه های کارگری شهر اودسا در جنوب اوکراین به تجمع اعتراضی پرداخته بودند سبب افزایش تنش‌ها شد.

یاتسنیوک پس از این رخداد روسیه را متهم به طراحی برای به از بین بردن تمامیت ارضی اوکراین کرد.

دو روز پیش ارتش اوکراین در چندین شهر پیشروی کرد و کنترل چندین ساختمان دولتی را از جدایی‌طلبان پس گرفت.

اما در شهر لوهانسک پیشروی جدایی‌طلبان سبب عقب نشینی ماموران دولتی شد و پایگاه دستگاه امنیتی در لوهانسک نیز به تصرف جدایی‌طلبان در آمد.

دو روز پیش نیز چندین نفر درگیری‌های واحدهای ارتش اوکراین با جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در شهرهای کراماتورسک، کستیانتینیوکا، ماریوپل و اسلوویانسک کشته شدند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.