سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

غرقاب کردن زمین راهکاری برای کنترل علف های هرز مزارع برنج

قائم مقام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: غرقاب کردن شاليزار نقش مهمی در کنترل علف های هرز برنج دارد، در صورتي که زمين را در اول بهار، قبل از کاشت و بعد از کاشت نشاء به صورت غرقاب آبياری نمايند، وجود آب زياد در داخل کرتها موجب کاهش رشد علف های هرز بخصوص سوروف شده و از اين راه کمک زيادی به کم شدن علف های هرز خواهد شد.

منوچهر اتّحاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: عمليات و مراحل مختلف آماده کردن زمين اصلی برنج در صورتی که به موقع و به طور دقيق انجام شوند در کم کردن و يا از بين بردن علف های هرز تأثيری زيادی خواهند داشت.

وی تشریح کرد: علفکش ها یکی از اجزاء مهم مدیریت علف های هرز در مزارع برنج هستند، اما استفاده از این مواد شیمیایی می تواند با دیگر روش های زراعی از جمله تناوب، مدیریت آب و مدیریت کوددهی برای بالابردن قدرت رقابت محصول و کم کردن رشد علف های هرز همراه شود.

قائم مقام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: علف های هرز هم در خاک های فقير و هم مرغوب از قدرت سازگاری بالايی برخوردارند.

وی اظهار داشت: سازگاری ريشه ای عميق علف های هرز در جذب مقادير زيادی از مواد غذايی و آب در حجم بزرگی از خاک به آن ها كمک می كنند.

اتّحاد تاکید کرد: خصوصیاتی مانند درجه فتوسنتزی بالا، جذب آب كافی و مواد غذايی لازم باعث می شود تا در رقابت با گياه زراعی در موقعيت برتری قرار گيرند.
 
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: علف ، هرز ، مزارع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.